Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Finesse stelt Peter Bosman aan: 'Volgende stap is de Nederlandse markt veroveren'

Het is geen geheim dat Finesse Deco Partners de pijlen heeft gericht op de Nederlandse markt. In Belgiƫ is de fabrikant en groothandel in (afwasbaar) tafelzeil en placemats niet meer weg te denken, maar over de grens valt nog winst te behalen. Met de aanstelling van Peter Bosman moeten de volgende stappen gezet worden. Hij zal de verantwoordelijkheid krijgen over de Nederlandse verkoop. "Los van de producten, vind ik het familiare echt geweldig van het bedrijf."

Peter is alles behalve een vreemde in de branche. 23 jaar lang is hij ondernemer geweest, waarvan hij 16 jaar tuinartikelen verkocht met zijn bedrijf PB-Collection. Na samenloop van omstandigheden kwam er een eind aan dit verhaal. Maar waar deuren sluiten gaan nieuwe open. "Met mijn eigen bedrijf verkocht ik de producten van Finesse al langere tijd. Toen was ik er al erg over te spreken. Ik heb echt heel veel vertrouwen in de producten die ze verkopen."


Peter Bosman op de stand in Gorinchem tijdens de vakbeurs Trendz. Hij gaat zich focussen op de verkoop in Nederland.

Onderscheidend
Maar wat onderscheidt Finesse dan van de concurrentie? Daar hoeft Peter niet lang over na te denken. "Dat heeft in de eerste plaats te maken met de leveringszekerheid en kwaliteit", stelt de kersverse salesverantwoordelijke voor de Nederlandse markt. "Maar ook het feit dat duurzaamheid zo serieus genomen wordt speelt mee." Zo voldoet tafelzeillabel Lola bijvoorbeeld aan de strengste Europese regelgeving en ontving het diverse eco-labels. Ook bij het maken van placematsmerk Skinnatur is oog voor het ecologische aspect. Het bestaat uit 80% Europees gerecycleerd leer en 20% rubber van natuurlijke oorsprong.

Omvang assortiment
Tevens heeft Finesse een streepje voor op andere aanbieders van tafelzeil en placemats door de omvang van het assortiment, legt Peter uit. "Concullega's verkopen dit vaak als bijproduct, maar voor ons is het core business. Hierdoor hebben we het grootste aanbod van de Benelux." Niet alleen biedt de Antwerpse onderneming allerlei stijlen aan, ook qua prijsniveau zijn ze van alle markten thuis. "We hebben producten in het laagsegment, maar ook luxere artikelen voor het hoogsegment."

Aanpassen
Peter durft te stellen dat Finesse in Belgiƫ marktleider is, maar begrijpt maar al te goed dat 'de Hollandse markt' compleet anders is. "We zullen ons aan moeten passen waar mogelijk. Het is een kwestie van tijd. Maar er liggen enorm veel kansen. Denk bijvoorbeeld aan tuincentra, maar ook horecagroothandels, giftshops of cadeauwinkels passen perfect in het plaatje. Eerst oogsten en dan zaaien...", besluit Peter vol goede moed.


Het team van Finesse tijdens Trendz: Peter Bosman, Tanja Bosmans, Olivier De Cuyper en Vincent Patteet.

Meer informatie:
Finesse Deco Partners
Terbekehofdreef 75
2610 Antwerpen
+32 (0)3 870 77 00
[email protected]
www.finesseworld.com