Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking Brinker met Wandkraft zorgt voor een harmoniërende wanddecoratie

Tijdens de VAKdagen toonde Brinker een nieuw concept voor winkeliers: een shop-in-shop. "Hierin worden alle vier de collecties die we voeren gepresenteerd: Feelgood, Ensuite, FloorArt en Pallio. Inclusief een televisiescherm, waarop een film wordt afgespeeld dat laat zien dat alles handwerk is wat we als vloerkledenspecialist in huis hebben. Tijdens deze beurs tasten we af wat winkeliers ervan vinden. Je moet het zien als een pilot; aan de hand van alle meningen willen we het concept verder verfijnen. De reacties zijn tot nu toe erg positief", vertelt woordvoerster Sagitta Tobé, die deze maand als marketingspecialist aan de slag is gegaan bij Brinker.


Met een gemixt beurs team bestaande uit sales, marketing en directie met v.l.n.r. Sagitta Tobé, Dennis Djojosoetirto, Jay Suriyoni, Vanessa Koppenhol, Michael Bonouvrie, Kirsten van der Kleij, Alexander Goeminne (partner Acsento), Roland Brinker en leverancier Kent Zeng.

Brinker is de nieuwe naam, het bedrijf heet niet langer Brinker Carpets. Daarmee benadrukt de onderneming de verbreding in het aanbod productgroepen en de huidige groei van de organisatie. Geïnspireerd door trends en input van klanten en leveranciers worden collecties ontwikkeld voor inmiddels drie verschillende productgroepen. Naast vloerkleden zijn dat ook accessoires en meubelen.


Jan Hogenkamp (links) overhandigt een taart aan Michael Bonouvrie.

De showroom in De Woonindustrie lag er tijdens de VAKbeurs uitnodigend bij. Styliste Anne de Lange heeft de toonzaal flink onder handen genomen. Brinker is klaar voor een nieuwe periode, heeft onlangs haar contract met het inkoopcentrum verlengd. Dat werd afgelopen maandag beloond met een slagroomtaart door commercieel manager Jan Hogenkamp (49), die overigens na 16 jaar vertrekt uit Nieuwegein, zoals Wonen360 op 7 september jl. berichtte.


Margôt Eshuis van Brinker (rechts) in gesprek met Manon en Wilma van Ginkel van Eigenstijl Wonen uit Barneveld.

Op de VAKdagen werd onder meer de nieuwe collectie FeelGood getoond, waarin kleur en creativiteit centraal staan. Een fraai lijnenspel zorgt voor een speels karakter. De collectie Pallio is het paradapaardje van Brinker, bestemd voor het hoogsegment. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen als zuiver scheerwol, Nieuw-Zeeland wol, viscose en chenille. "Kwaliteit vinden we zeer belangrijk, daarom blijven we als Brinker continu in ontwikkeling en wordt er gezocht naar de beste materialen en wevers. Dat we voor dit segment kiezen voor schapenwol uit Nieuw-Zeeland is omdat het daar bijna altijd mooi weer is waardoor een schapenvacht veel schoner is dan pakweg van een schaap in Nederland. De kwaliteit van Nieuw-Zeelands wol is ook veel zwaarder."

De FloorArt-collectie is geschikt voor zowel de residentiele- als de projectmarkt. De print en uni items uit deze collectie zijn als vloerkleed in een 8-tal vormen leverbaar maar daarnaast ook op 4 meter breed. Terwijl Ensuite een luxueuze selectie vloerkleden omvat, een betaalbare collectie met dessins die stuk voor stuk een rijke high-end uitstraling hebben. Deze vloerkleden worden met de meest hoogwaardige materialen vakkundig geweven en met oog voor detail verwerkt in de ateliers in België.


Jorien Jansen van Wandkraft is blij met de samenwerking met Brinker. Zij de wanddecoratie, hun de vloerkleden.

Wandkraft
Brinker heeft ook een samenwerking met Wandkraft (CRE8 | Printing Ambitions). Volgens Jorien Jansen vormt de Feelgood by Brinker vloerkledencollectie de basis voor harmoniërende wanddecoratie gecreëerd door Wandkraft. In zowel haar showroom als die van Brinker ontmoeten vloer- en wandbekleding elkaar om iedere ruimte tot in de puntjes te perfectioneren. "Wij zijn er voor iedereen die oog heeft voor wat mooi is, samen vormen wij een hechte eenheid die schoonheid waardeert en sfeer omarmt." Dit alles is samengevoegd in een lookbook.

Sfeer in een interieur is een gevoel dat ontstaat door de juiste balans te vinden tussen complementaire elementen. De samenwerking tussen Wandkraft en Brinker benadrukt dit door designelementen van beide merken te integreren in hun producten en toont hiermee de harmonie tussen vloer- en wandelementen in elk interieur.



Tijdens de VAKdagen presenteerde Wandkraft ook haar samenwerking met Essamba Art. Fotograaf Angèle Etoundi Essamba is een gedreven kunstenares die reflecteert over de identiteit van de zwarte vrouw. De zwarte vrouw staat centraal in haar artistieke expressie. "Ze blijft een onuitputtelijke bron van inspiratie, ze is de drager, de bewaker en de overbrenger en ik eer haar op een vanzelfsprekende manier."

Haar werk is opgenomen in gerenommeerde openbare collecties zoals het Museum of Modern Art, (MoMA) New York; Memphis Brooks Museum of Art; Boca Raton Museum of Art; The National Museum of Women in the Arts; Fitchburg Museum of Art; Hood Museum, Dartmouth New Hampshire, het World Bank Art Program.

In een speciale editie geprint op Forex en voorzien van een zwarte houten lijst, in de formaten 70x118 cm en 98x148 cm is deze voor een betaalbare prijs te verkrijgen. Normaal zijn de werken van Angèle Etoundi Essamba alleen verkrijgbaar in geselecteerde galerieën in beperkte oplages, aldus Jorien.

Meer informatie:
Brinker
Veilingweg 9
6851 EG Huissen
0481 361 510
[email protected]
www.brinker.nl

Meer informatie:
Wandkraft
Maybachstraße 4
48599 Gronau
053 8200223
[email protected]
www.printingambitions.com
www.wandkraft.com