Whoppah, de tweedehands marktplaats voor design en kunst, heeft €4,7 miljoen groeikapitaal opgehaald. De ronde wordt geleid door bestaande investeerders en een aantal nieuwe deelnemers, met als doel om in 2024 winstgevend te worden.
Evelien Bunnik-Remmelts (COO) en Thomas Bunnik (CEO).
Het tweedehands design en vintage platform is actief in Nederland, België en Duitsland, en heeft plannen om uit te breiden naar Frankrijk en Italië. Sinds de oprichting in 2019 wisselden tienduizenden items van eigenaar via de marktplaats en draait het platform tientallen miljoenen aan transactievolume per jaar. Het full-service platform maakt het voor zowel particulieren als handelaren mogelijk om eenvoudig design items te kopen en verkopen met een gecureerd aanbod, een veilige betaalstroom en een eigen koeriersdienst.
Thomas Bunnik, oprichter en CEO van Whoppah: “We zijn heel erg trots op ons team voor de geweldige progressie wederom dit jaar en zeer dankbaar voor onze klanten in binnen- en buitenland. Bovendien zijn we ontzettend blij met deze nieuwe investeringsronde en het vertrouwen van onze investeerders in deze uitdagende economische tijden. Door ruime interesse hebben we meer opgehaald dan de beoogde €4 miljoen. We kiezen ervoor om eerst toe te groeien naar winstgevendheid met deze investering en volgend jaar 20 miljoen euro op te halen.”
Evelien Bunnik-Remmelts, oprichter en COO: “Onze groei laat zien dat tweedehands steeds meer een alternatief is voor ‘nieuw’. Met het groeikapitaal kunnen we de circulaire economie nog meer stimuleren in Europa en nog meer consumenten een eersteklas ervaring bieden voor tweedehands.”
Onderzoeksbureau McKinsey voorspelt een groei van de tweedehandsmarkt van 35% per jaar tot 2025. Op dit moment zijn 2% van de jaarlijkse consumentenuitgaven in de wereld aan meubels en interieur tweedehands. ‘’Ons doel is om dit te laten stijgen tot 20% in 2030 mede door het doel van 1 miljard euro aan tweedehands verkopen per jaar. “Dit komt neer op ruim 2 miljoen producten die jaarlijks een tweede leven krijgen en niet worden weggegooid”, aldus Bunnik.
Meer informatie:
Whoppah
www.whoppah.com

Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Oost Nederland | Cedeko
- Marketeer - vakevents InCoDa & Trendz | Easyfairs Nederland
- Filiaalmanager Wilrijk | Plinten en Profielen Centrale
- Sales Manager (M/V) (regio Vlaanderen) | Dutch Wall Decor
- Commercieel Technisch Adviseur | F. Ball and Co. Ltd
- Commercieel administratief medewerker | Cobra Art Company
- Commercieel medewerker buitendienst regio Zuid (M/V) (regio Brussel & Wallonië) | interstil Benelux
- Assistant Category Manager | Rogon Products
Weer
Whoppah haalt zo'n €5 miljoen aan investeringen op: 'Groeigeld richting winstgevendheid'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-30 Zesde generatie Charlotte Vanden Berghe: 'Nooit het gevoel dat ik naar mijn werk ga'
- 2023-11-30 Omzet meubels en woninginrichting gestegen
- 2023-11-30 Diamanten jubileum voor Havee Meubelen
- 2023-11-30 Minister stuurt Tweede Kamer rapport over brandveiligheid van zitmeubelen en matrassen
- 2023-11-30 Annemijn Otten van Countrywood: 'Ik zie super goede concurrenten, met slechte reviews'
- 2023-11-29 Conceptstore Falkenberg brengt mode en meubels onder één dak
- 2023-11-29 Bryck lanceert limited edition Mossy collectie
- 2023-11-28 Meubelzaak groeit, oude locatie mogelijk vervangen maar blijft actief in de regio
- 2023-11-28 Winnaars Duitse Duurzaamheidsprijs uit de woon- en interieurbranche bekend
- 2023-11-28 Maarten Dubbelman nieuwe marketing verantwoordelijke bij Zuiver Interior Group
- 2023-11-28 Blekkenhorst in Haaksbergen officieel geopend
- 2023-11-28 'Wereldwijde meubelbranche profiteert niet van Black Friday'
- 2023-11-27 My Home of Zodiac zet drie nieuwe bankstellen van JaxxChoice in goed daglicht
- 2023-11-27 Vintage meubelwinkel opent deuren in Andel
- 2023-11-27 Master meubel en Excellence France worden partners
- 2023-11-27 'Fast furniture is een bedreiging voor de planeet'