Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Whoppah haalt zo'n €5 miljoen aan investeringen op: 'Groeigeld richting winstgevendheid'

Whoppah, de tweedehands marktplaats voor design en kunst, heeft €4,7 miljoen groeikapitaal opgehaald. De ronde wordt geleid door bestaande investeerders en een aantal nieuwe deelnemers, met als doel om in 2024 winstgevend te worden.


Evelien Bunnik-Remmelts (COO) en Thomas Bunnik (CEO).

Het tweedehands design en vintage platform is actief in Nederland, België en Duitsland, en heeft plannen om uit te breiden naar Frankrijk en Italië. Sinds de oprichting in 2019 wisselden tienduizenden items van eigenaar via de marktplaats en draait het platform tientallen miljoenen aan transactievolume per jaar. Het full-service platform maakt het voor zowel particulieren als handelaren mogelijk om eenvoudig design items te kopen en verkopen met een gecureerd aanbod, een veilige betaalstroom en een eigen koeriersdienst.

Thomas Bunnik, oprichter en CEO van Whoppah: “We zijn heel erg trots op ons team voor de geweldige progressie wederom dit jaar en zeer dankbaar voor onze klanten in binnen- en buitenland. Bovendien zijn we ontzettend blij met deze nieuwe investeringsronde en het vertrouwen van onze investeerders in deze uitdagende economische tijden. Door ruime interesse hebben we meer opgehaald dan de beoogde €4 miljoen. We kiezen ervoor om eerst toe te groeien naar winstgevendheid met deze investering en volgend jaar 20 miljoen euro op te halen.”

Evelien Bunnik-Remmelts, oprichter en COO: “Onze groei laat zien dat tweedehands steeds meer een alternatief is voor ‘nieuw’. Met het groeikapitaal kunnen we de circulaire economie nog meer stimuleren in Europa en nog meer consumenten een eersteklas ervaring bieden voor tweedehands.”

Onderzoeksbureau McKinsey voorspelt een groei van de tweedehandsmarkt van 35% per jaar tot 2025. Op dit moment zijn 2% van de jaarlijkse consumentenuitgaven in de wereld aan meubels en interieur tweedehands. ‘’Ons doel is om dit te laten stijgen tot 20% in 2030 mede door het doel van 1 miljard euro aan tweedehands verkopen per jaar. “Dit komt neer op ruim 2 miljoen producten die jaarlijks een tweede leven krijgen en niet worden weggegooid”, aldus Bunnik.

Meer informatie:
Whoppah
www.whoppah.com

Publicatiedatum: