Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Westfield Mall ziet bezoekersaantallen stijgen in tegenstelling tot andere winkelcentra

Het aantal bezoekers bij Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam is in de eerste helft van 2023 bijna 23 procent hoger dan in dezelfde periode van 2022. In schril contrast hiermee bevindt zich een minder positief beeld bij tal van andere winkelcentra in Nederland. Veel van deze centra hebben last van veroudering en ervaren een gestage afname van het aantal klanten. Volgens retaildeskundige Cor Molenaar is deze veroudering een voornaam motief waarom mensen ervoor kiezen om niet langer deze centra te bezoeken.

Foto Hermes van Amstel

'Winkelcentra moeten bij de tijd blijven, winkels aanbieden die mensen trekken en zorgen dat men blijft hangen', zegt hij. 'Het is echt een keuze: vernieuw, wees divers of stop ermee. Door grote centra zoals The Mall of Hoog Catharijne in Utrecht, blijft er nu eenmaal minder ruimte over voor andere spelers.' Dat zegt hij in een interview met Omroep West.

Publicatiedatum: