Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Drie kansen voor verladers door dalende containerprijzen'

Tijdens de coronapandemie nam de consumentenvraag naar producten enorm toe, waardoor bedrijven hun voorraden massaal gingen aanvullen. Dit had tot gevolg dat de prijzen om producten per container te vervoeren flink omhoog schoten: de vraag was simpelweg groter dan het aanbod, en het aanbod werd verstoord door problemen met havens en de productie door de pandemie. Sinds enkele maanden hebben inkopers van bedrijven te maken met een andere realiteit: de consumentenvraag neemt af, het aanbod aan containers weer toe en dus liggen de prijzen op ongeveer hetzelfde niveau als voor de pandemie.

Dit biedt bedrijven kansen om hun supply chain te optimaliseren en kostenefficiënter te maken, stelt Eric Geerts, Director Product Manager Customs bij Descartes.

Foto ter illustratie © Tawatchai Prakobkit | Dreamstime.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer