Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Prijsontwikkeling op de Nederlandse meubelmarkt:

Vloerlampen dalen sinds oktober continu in prijs

In vergelijking met de huidige prijsontwikkeling in de productgroep "Meubelen & Inrichting" zijn vloerlampen sinds oktober vorig jaar continu in prijs gedaald. Hoewel begin september een lichte stijging werd gezien, was deze slechts minimaal.

Door de stijgende vraag in 2021 werden de machines op volle kracht gezet en steeg de productie. Kostenexplosies in de energievoorziening zorgden vorig jaar voor ontgoocheling bij de consumenten en de verkoop daalde in vergelijking met voorgaande jaren. De handelaren moesten reageren en pasten de prijzen geleidelijk aan deze ontwikkeling aan, zodat de voorraden weer leeg raken (bij meubelo.nl met bijna -10% in de afgelopen maanden).

Alleen de elektriciteitsprijzen zijn nog steeds ongekend hoog en daarom wordt in 2023 een prijsplafond voor energie voor particuliere huishoudens en kleinverbruikers van kracht. Matige prijzen voor vloerlampen en hoge elektriciteitsprijzen, daalt daarom de vraag? Niet bij meubelo.nl, want vanaf oktober vorig jaar tot vandaag heeft de zoekmachine voor meubelen en stoffering meer dan 65.000 zoekopdrachten voor lampen alleen kunnen doorsturen naar haar partnerdealers. De vraag is er dus wel degelijk.

Sinds de lancering 20 jaar geleden heeft moebel.de de visie nagestreefd dat elke eindgebruiker zich individueel en nauwkeurig kan inrichten en dat het algoritme de gebruiker naar de juiste aanbieder leidt - online en offline. Intussen zijn meer dan 500 online shops en lokale handelaars met meer dan vijf miljoen producten te vinden op de platforms moebel.de, meubelo.nl, meubles.fr alsook op möbel24.at en möbel24.ch en helpen ze meer dan 50 miljoen bezoekers per jaar om hun nieuwe lievelingsstukken te vinden (stand juli 2023). De "Google voor meubels", gevestigd in Hamburg, heeft momenteel meer dan 75 mensen in dienst. Verdere uitbreiding is gepland: Er komen nieuwe talenten bij het techbedrijf om de service en kwaliteit van traffic voor de partnerwinkels continu te verbeteren en te focussen op een intensieve synergie tussen online en offline.

Met de lancering van het nieuwe Drive2Store concept, eind 2022 in Duitsland en sinds dit jaar ook in Nederland, zet meubelo.nl een grote stap in de richting van deze aanpak. Met dit concept helpt het in Hamburg gevestigde techbedrijf omnichannel en online retailers om meer aandacht en vooral meer omzet te krijgen. Hoe werkt het? Door juist de klanten met een sterke koopinteresse naar de partners te brengen. Zo verhoogt meubelo.nl het aantal bezoekers over de vloer door middel van directe targeting.

Partners hebben een duidelijke controle over de weergave van hun producten en er worden alleen kosten gemaakt wanneer een potentiële klant door meubelo.nl wordt doorverwezen naar de online shop of winkel van de partner. Ondanks de huidige teruglopende consumentenbestedingen werden er in de eerste helft van 2023 meer dan 12 miljoen concrete zoekopdrachten doorverwezen naar partners in Duitsland. Dit is een potentieel dat elke omnichannel en online retailer nu kan gebruiken voor hun digitale prestaties en om hun verkoopdoelstellingen voor 2023 te behalen. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met het meubelo.nl-team op [email protected].

Meer informatie:
meubelo.nl
www.meubelo.nl

Publicatiedatum: