Bij het Experience Center van LABEL51 aan de Geer 8 in Tiel is het een drukte van belang. Door de vele bezoekaanvragen zijn er hierdoor ook bijna een maand lang B2B Interior-dagen gepland. Tijdens deze dagen in september kunnen bezoekers de allernieuwste collecties bewonderen en profiteren van exclusieve kortingen.
Yvonne, Edwin en Carmen in het Experience Center van LABEL51.
Bij de vrolijk ingerichte entree kunnen bezoekers er niet omheen dat alle houten meubels geproduceerd worden conform de Europese Houtvorderingswet (EUTR). Ramon, inkoper bij LABEL51, heeft zelf de audits hiervoor gedaan op locatie. “Het is fijn om 100% zeker te weten dat al het hout wat wij gebruiken legaal gekapt is en ook alle omstandigheden op de productielocatie goed zijn,” vertelt hij.
Rechts zijn foto’s te zien van het bezoek van inkoper Ramon aan de verschillende houtzagerijen, waar de audits zijn gedaan.
''Er zijn ontzettend veel nieuwe modellen te vinden in de hele showroom. We hebben alles weer vernieuwd!,'' vertelt Nienke, die al jaren werkzaam is bij de meubelgroothandel. ''Zo zijn er veel nieuwe meubels te zien die vervaardigd zijn in Europa en gemaakt zijn van eiken fineer. Donkere en lichtere modellen, met een retro touch. De mangohouten meubels worden minder breed gepresenteerd, maar toch hebben we er enkele van in de showroom staan, de cijfers liegen er niet om.''
Het is ook mogelijk om een vooraf samengesteld decoratie- of interieur pakket af te nemen. ''Ideaal voor de winkelier!''
Ook de bouclé stof is nog veel terug te zien in de bank- en stoelmodellen bij LABEL51. ''Wel in een iets minder grove variant. Organische vormen zijn nog steeds populair in zowel meubels, als bijvoorbeeld de vloerkleden. Licht eiken komt ook terug, naast de retro stijl die we in steeds meer ontwerpen zien!''
Volgens Nienke en haar collega's wordt dit een van de best verkochte modellen van het komende seizoen. ''Er is erg veel vraag naar en ook nog zelf samen te stellen met elementen, die wij op voorraad houden. Hierdoor kunnen wij heel snel leveren!''
Dit halfronde bankmodel Nesso behoort tot een van de best verkochte banken van het afgelopen seizoen. (Dan wel in de kleur beige)
Blik in het Experience Center op de eerste etage. De vloerkleden zijn wat meer hoogpolig geworden en neigen dit seizoen meer naar de bruine kleur, in plaats van beige.
40% van de omzet zit in containerverkoop en hier wordt ook goed op ingespeeld. Op de tweede verdieping van het Experience Center zijn stoelen te vinden, in elke prijscategorie, afwerkingen, materialen, stoffen en kleuren. ''We doen elk jaar weer een upgrade,'' vertelt Nienke. Hiermee willen we het voor iedere ondernemer zo makkelijk en goedkoop mogelijk maken om een eigen collectie te voeren.
De bezoekers kunnen zien hoe de stoel er vanbinnen uitziet. (midden)
Een totaal nieuwe inslag voor LABEL51: links zijn hoogwaardige, luxe eetkamerstoelen te zien. Rechts een aantal relaxfauteuils, die zijn toegevoegd aan de collectie. ''Een compleet nieuwe inslag voor ons als groothandel, maar we proberen hiermee weer een nieuwe doelgroep aan te spreken. Ook wordt er enorm enthousiast op de nieuwe stoelen gereageerd.''
Tot slot worden de bezoekers tijdens de huisshow in de watten gelegd in ‘’BAR 51'' die geheel op horeca wijze is ingericht.
De B2B Interior Days vinden nog plaats tot en met 22 september. Een afspraak plannen kan via deze link.
Meer informatie:
Label51
De Geer 8
4004 LT Tiel
info@label51.nl
www.label51.nl