Komende VAKdagen vinden plaats op 10, 11, 12 en 13 september

Samenwerken meer dan ooit speerpunt binnen B2B-inkoopplatform De Woonindustrie

Synergie. Daar draait het om binnen De Woonindustrie. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om samen te werken. Die krachtenbundeling werpt zijn vruchten af. Ook op het gebied van social media versterken de exposanten elkaar. De verwachtingen voor de komende VAKdagen, die op 10, 11, 12 en 13 september plaatsvinden, zijn voorzichtig optimistisch. "We hebben er alle vertrouwen in", zegt Jan Hogenkamp over de naderende najaarsbeurs, waaraan 150 exposanten met zo'n 200 merken meedoen.



Tijdens de VAKdagen in De Woonindustrie zullen bezoekers weer een aantal nieuwkomers aantreffen, waar onder Recor Group (met merken zoals Recor, Sofabed en Recor Bedding), Royal Vriesco (A House of Happiness), Noga Design, They&Me en Corné Wonen. "Ook WR-inspired, een merknaam van de holding Sofa Dome, heeft zich aan ons verbonden en zal dus ook deelnemen aan de VAKdagen", vertelt Hogenkamp. Ook Himolla en Medalounger/Modulax zullen zich presenteren tijdens deze editie.



'Oude' bekenden
Hij is verder gelukkig met het feit dat een aantal 'oude' bekenden zijn teruggekeerd naar De Woonindustrie. Het gaat in deze om Madam Stoltz en Gift Stories, met hun merken 58Products, Incado, Livingly, Räder, Sirius, The Organic Company, Wax Design en Canairi, die hun collecties opnieuw presenteren op de afdeling Woonaccessoires. Daarnaast is hij blij dat meubelmerken als EM Living, Cartel, Maxfurn en Brinker Carpets hun samenwerking met De Woonindustrie hebben verlengd.



Samenwerkingen
"Het belangrijkste is: onder huurders wordt er steeds meer samengewerkt", signaleert Jan Hogenkamp. "Bekende voorbeelden zijn Passe Partout met HAANS Lifestyle én Havee met Interstar, maar ook Expo Trading Holland en Cartel Living hebben elkaar gevonden. Verder zien we steeds meer samenwerkingen met merken als Lamp & Licht, Teugra, RB Collection, Stylerz, Life is a Jungle en Adventura Carpets die elkaar in projecten weten te vinden.
Ook wij als inkoopcentrum werken op alle mogelijke manieren samen in klankbord- en marketinggroepen. Op het gebied van events betrekken we eveneens exposanten en brancheorganisaties. Zo denken we aan een grote brancheborrel, waarop belangstellenden kunnen netwerken." Daarnaast organiseren bijvoorbeeld Inretail, IMG en Garant steeds regelmatiger bijeenkomsten voor hun leden in De Woonindustrie.



VAKbeurs
"Voor de komende VAKdagen is enig realisme op z'n plaats", vervolgt Hogenkamp. "De voor de interieurbranche gouden coronajaren zijn voorbij, het complete speelveld is weer verdeeld. We gaan weer enigszins terug naar hoe het was. Bekend is dat het wat stiller is in de winkels, maar het publiek dat koopt doet grotere uitgaven. Daardoor scoren de meeste retailers hogere omzetten.
Als exposant is het belangrijk dat je actief blijft, dan kun je het in alle segmenten goed doen. Onze marketingafdeling bijvoorbeeld heeft iedere exposant opgeroepen om actief te zijn op social media. Dat houdt in dat wanneer iemand wat post met betrekking tot de VAKdagen dat ook geliket of gedeeld wordt. Op die manier wordt de olievlek alleen maar groter. We moeten het toch vooral samen doen", besluit hij.

Meer informatie:
De Woonindustrie
Symfonielaan 1
3438 EW Nieuwegein
+31 303 03 27 00
info@dewoonindustrie.nl
www.dewoonindustrie.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.