Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Corné Wonen gaat op DWI meubellabel lanceren voor B2B-markt

"Gekozen voor eigen productie om winkeliers te kunnen beschermen tegen prijsgevechten"

Tot nu toe zullen mensen Corné Wonen kennen van de woonwinkels in Villa Arena Woonmall (Amsterdam), Woonmall Alexandrium (Rotterdam) en Rijneke Boulevard (Hazerswoude). Maar daar komt verandering in. De meubelspecialist maakt zich momenteel op om de B2B-markt te betreden. De lancering zal plaatsvinden tijdens de Najaarsvakdagen van De Woonindustrie.

"Vanaf nu gaan we de collectie van Corné Wonen zelf produceren. Dit doen we in een eigen bankstellenfabriek", legt eigenaar Yasin Tas uit. Echter is de collectie niet alleen bedoeld voor de eigen filialen. "Tevens gaan we op zoek naar geschikte retailers die onze producten willen verkopen. Hiervoor gaan we het label Fayat Furniture in de markt zetten."

Prijsgevechten voorkomen
Door de jaren heen heeft Yasin gemerkt dat het gros van de winkeliers bij dezelfde leveranciers inkoopt. Dat brengt negatieve gevolgen met zich mee voor de retailer. Er ontstaan hierdoor prijsgevechten, waardoor de marges voor de ondernemer onder druk komen te staan.

"Ik wil gewoon dat mijn dealers ook een goede boterham kunnen verdienen. Daarom hebben we besloten om de meubels zelf te gaan ontwikkelen. Op deze manier kunnen we de winkeliers beter bedienen." Aangezien Yasin zelf ook winkelier is, weet hij als geen ander waar zijn klanten tegenaanlopen.

Exclusiviteit
Het is de bedoeling dat de producten van Fayat Furniture niet op iedere hoek van de straat komen te liggen. "De winkels waarmee we in zee gaan kunnen we verzekeren van exclusiviteit. Stel dat we een shop-in-shop in Breda plaatsen bij een dealer, dan komt de Corné Wonen Collectie nergens anders in Breda te liggen." Op deze manier wil hij prijsoorlogen tussen interieurzaken voorkomen.

Aan de hand van een voorbeeld licht Yasin dit nader toe. "Je kunt het vergelijken met Hugo Boss. Ze hebben eigen winkels, maar verkopen hun kleding ook andere herenmodezaken. Ook zie je de producten van Hugo Boss niet in iedere winkel liggen. Binnen de meubelwinkel zie je dit wel te vaak voorkomen. Het zit te veel bij elkaar. En dan krijg je prijsgevechten." En dat is precies waar Corné Wonen de retailer tegen wil beschermen.

Retailer ondersteunen
Verder wordt het shop-in-shop concept voor de dealers uitgebreid en zal Corné Wonen zorgen voor marketingondersteuning. "Naast de vermelding op de website zullen we actief de consumenten gaan benaderen. Dat zullen we doen via advertenties op social media en in vakbladen. We zorgen ervoor dat de dealer onder de aandacht komt bij de consument."

Debuut DWI
Tijdens de komende Najaarsvakdagen van De Woonindustrie zal Fayat Furniture voor het eerst gepresenteerd worden. Van zondag 10 t/m dinsdag 12 september zal het label haar debuut maken in Nieuwgein. Winkeliers zijn uitgenodigd om een kijkje te komen nemen naar de kersverse meubelcollecties.



Meer informatie:
Corné Wonen
085 483 60 48
[email protected]
www.cornewonen.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer