Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Past perfect naast mFLOR waarmee we de projectmarkt bedienen"

Distributie Designflooring vanaf oktober in handen van Textiles & More

Textiles & More (T&M) vaart een geheel eigen koers, doet alles zelf: van productontwikkeling tot marketing. In een eerder interview met Wonen360, in juli 2020 zei directeur Bob Looijschelder het treffend: "Kijk niet te veel naar de concurrentie, blijf geloven in je eigen kracht". Die woorden worden met de 'inname' van Designflooring kracht bij gezet. Met ingang van 1 oktober gaat T&M de distributie van het Engelse vloerenmerk in Nederland voor haar rekening nemen. Dat betekent dat de projectdistributeur er naast mFLOR een tweede vloerenlabel bijkrijgt.


Oprichter en ceo Bob Looijschelder (rechts) met sales directeur Pascal Versluis.

T&M is in de projectbranche vooral bekend om haar innovatieve gordijn- en meubelstoffen van hoogwaardige kwaliteit die in hotels, kantoren, zorginstellingen en woningen worden toegepast. Custom made is daarbij het toverwoord. In dat kader print T&M ook gordijnen en tapijten. Het biedt klanten, met name architecten en interieurontwerpers, de mogelijkheid om eigen dessins te laten drukken.

Daarnaast is de Haagse onderneming projectdistributeur van mFLOR, een sterk vloerenmerk dat bekend staat om haar kwaliteit, slijtvastheid en natuurgetrouwe uitstraling. Vanaf oktober komt daar Designflooring bij. Oprichter en ceo Bob Looijschelder en sales directeur Pascal Versluis leggen uit waarom ze voor dit merk hebben gekozen. De twee doen veel ad hoc; als ze kansen zien, dan gaan ze ervoor.

Kopende klanten
"Designflooring is van Karndean International Ltd - dat in januari jl. mFLOR overnam - en al 15 jaar op de Nederlandse markt verkrijgbaar is", steken de twee van wal. "Vloerdelen van dit merk worden vooral door woninginrichters en andere retailers verkocht. Alles bij elkaar genomen is een grote groep bestaande klanten. Het merk werd in het verleden vooral gepromoot door eigen vertegenwoordigers, die zoals je weet gaan en komen. En soms tref je een mindere verkoper, waardoor de omzet onder druk komt te staan. Om meer continuïteit in de verkopen te krijgen, heeft Karndean gevraagd of wij distribiteur van het merk willen worden. Omdat het perfect past naast mFLOR, waarmee we alleen op de projectmarkt actief zijn, hebben we ja gezegd."

Professionaliteit
"De directie zag onze professionaliteit, zag de merken die we onder T&M hebben hangen en ook onze eigen brand op het gebied van textiel en tapijt. We zijn een speler met meerdere petten op die architecten en eindklanten met elkaar verbinden. Men weet ook dat we altijd met klanten meedenken. We zorgen altijd voor een oplossing op maat, zijn zeker geen stalendragers die hele dagen met boeken lopen te sjouwen. Met alle relaties hebben we een goede band opgebouwd. In het begin is men vaak wat terughoudend, maar als ze ons eenmaal kennen dan weet men dat we altijd voor ze klaar staan."

Retailmarkt
"Met het premiummerk Designflooring betreden we de retailmarkt, waarvoor dus al een goede basis ligt. Aan ons de taak om het merk te rebootsen. We beschikken straks over een uitgebreid vloerenprogramma, maar gaan zeker niet alles neerleggen, want dan sta je niet in de schoenen van de klant. Prijs is daarbij ondergeschikt, omdat we altijd gaan voor kwaliteit en maatwerk. Designflooring heeft die hoogwaardige kwaliteit, biedt een natuurgetrouwe kleur en mooie embossing.
Het merk wordt al door een behoorlijk aantal projectstoffeerders ingezet. Die doen er heel veel mee. Het blijft wel een exclusief merk dat niet op elke hoek van de straat verkrijgbaar zal zijn."

Interieur Collectie Dagen
Op de komende Interieur Collectie Dagen (InCoDa) gaat T&M het merk promoten. "Het is de uitgelezen mogelijkheid om Designflooring daar neer te zetten", vervolgen Bob en Pascal. "We tonen daar de zogeheten Van Gogh-collectie, die een serie houtstructuren (ook visgraat) en marmerlooks omvat.
Op het gebied van beleving zijn de vloerdelen van Designflooring zeker een toegevoegde waarde. Ontwerpers van dit bedrijf gaan de hele wereld over voor het opdoen van ideeën. Zo hebben ze bijvoorbeeld oude bielzen gefotografeerd en die structuur als design teruggebracht in een vloerenontwerp. Op die manier onderscheiden ze zich van andere fabrikanten en passen ze ook zo goed bij ons bedrijf. Ook wij gaan ook altijd uit van onze kracht, kijken niet wat concurrenten doen. Met onze brand T&M krijgen we er met Design Flooring een product bij dat complementair is aan de andere labels die we voeren. We bieden voor elk wat wils."

"Voor (potentiele) dealers is Designflooring een product zonder gezeur achteraf. Het aantal klachten over dit vloerenmerk is nagenoeg nul. Het is dan ook van een hoog niveau", besluiten de twee.

Meer informatie:
Textiles & More
www.textilesandmore.eu

Designflooring
www.designflooring.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer