'Felle concurrentiestrijd Gamma en Praxis'

Brandreview geeft strategisch inzicht in de merkposities in het hoofd van consumenten. Iedere maand neemt Validators een andere branche onder de loep. Deze keer werden de (online) bouwmarkten eens goed bekeken.



Bij de keuze voor een bouwmarkt is een 'goede prijs' voor het grootste gedeelte van de consumenten doorslaggevend (87%). Tevens is de afstand een cruciale factor (83%). "Winnaar is Gamma die 3% aandeel wint in prijs onder de niet-kopers van Gamma, terwijl Praxis onder zijn niet-kopers markt verliest met -1%. Vooral onder niet-klanten liggen kansen voor merkgroei en Gamma loopt hier weg van Praxis", licht Marketing Tribune toe.

Maar ook qua marktaandeel zitten de twee bouwmarkten elkaar op de hielen. "Gamma claimt duidelijk leiderschap in zowel mentaal als echt marktaandeel, maar wordt op de voet gevolgd door Praxis."

Lees hier het complete artikel.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.