Geregeld spreekt BDO met familiebedrijvenondernemers. Dit keer met CEO Tijn van Elderen van het Brabantse familiebedrijf Brabantia over het streven een circulair interieurdesignmerk te worden. Hij ziet het als zijn missie om Brabantia weer duurzamer en mooier over te dragen aan de vijfde generatie.
“Consumenten verrassen en het leven net wat mooier, leuker en duurzamer maken; dat is wat we doen”, stelt Tijn, vooruitblikkend naar de toekomst van het bedrijf. "De term ‘veranderen met behoud van het goede’ vind ik hier heel treffend. Brabantia innoveert op een soort evolutionaire manier. Men blijft trouw aan de historische productbasis, maar blijft al die producten toch ook steeds doorontwikkelen. Die aanpak blijkt doorgaans beter te werken dan het ineens radicaal over een andere boeg te gooien – in hun drang naar innovaties kunnen bedrijven ook zichzelf verliezen. De gerichte aanpak van Brabantia is verstandiger.”
Lees hier het complete interview.