Annelies Boonstra is Retail Expert en Business Consultant. Ze heeft succesvolle retailconcepten neergezet zoals het bol.com Home & Living platform en fonQ Private Label.
Ze schrijft wekelijks een column voor nieuwsplatform Wonen360 met deze week als onderwerp:
''Mastello's Omnichannel Sanitair Boutique''
Badkamers zijn allang niet meer slechts functionele ruimtes.
Een badkamer is meer.
Het is een plek van ontspanning en reflectie. Net zoals we ons interieur zorgvuldig kiezen, moet ook de badkamer bij onze persoonlijkheid passen. Dit zorgt voor een switch van traditionele bouwmarkt aankoop naar een keuze gebaseerd op interieur en identiteit.
Bij Mastello begrijpen ze dit als geen ander. Voor hen is de badkamer een verlengstuk van jezelf, waarin jouw unieke stijl en persoonlijkheid tot uiting komen. Ze bieden een assortiment sanitair producten die naadloos met elkaar te combineren zijn en nergens anders verkrijgbaar zijn.
Het realiseren van deze visie vereiste een solide strategie. Ik werd benaderd door mede-eigenaar Mark Jansen om namens het leadershipteam de Strategische Visie neer te zetten en door te vertalen naar concrete acties op de werkvloer. Gedurende een periode van 5 maanden heb ik nauw samengewerkt met het team om de omnichannel uitdagingen aan te gaan en de commerciële resultaten naar een hoger niveau te tillen.
Het strategisch groeiplan is opgebouwd in 3 stappen. De stip aan de horizon is vastgelegd en er is een heldere structuur neergezet voor alle commerciële groeipilaren; van marketing en category management tot customer service en e-commerce. De implementatie fase is van start gegaan met een gezamenlijke kick-off met alle medewerkers van Mastello. Dit was tevens het einde van mijn betrokkenheid, maar de start van een nieuwe fase voor Mastello zelf.
Het resultaat is verbluffend: Mastello groeide uit tot een future-proof sanitair merk. Er werd een nieuw distributiekanalen ontsloten, scherpere keuzes werden gemaakt in het assortiment en er verrees een gloednieuw Experience center in Hilversum. Deze zichtbare groeisprong bewijst dat wanneer visie en expertise samenkomen, de consument beter geholpen kan worden. Lees de case en review op https://www.retailimpuls.com/our-work/mastello