De wereld wordt steeds digitaler. En vooral in de meubelbranche is er een transformatie gaande op het gebied van digitalisatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Augmented Reality. Door de inzet van deze sfeerbeelden, en een 3D configuratie, stuwt de meubelfabrikant- of leverancier zijn omzet omhoog. En hier speelt Ymage op in met haar volledige 3D-service.
''We zijn ooit begonnen uit een grappig idee dat nu 8 jaar later behoorlijk uit de hand is gelopen,'' vertelt Jan de Bildt, commercial director van Ymage. ''Binnen e-commerce is er noodzaak aan goede beelden, want een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Dus begonnen we een service waarbij we de “zelfgemaakte” productfoto’s verbeterden, door te retoucheren, de achtergrond te verwijderen, en producten mooier te maken in de breedste zin van het woord. Inmiddels hebben we meer dan 14.000 wereldwijde klanten mogen helpen, en zijn we doorgegroeid in een volledige 3D service dienstverlener die tegenwoordig klanten helpt met mooie beelden vanuit 3D.''

Hogere conversie
De services van Ymage zijn gericht op het besparen van kosten, het bieden van 'perfecte' content en een hogere conversie. ''We doen dat door vanuit 3D de content te genereren. Er worden tijdens dit proces dus geen foto’s meer gemaakt met een camera, maar alles gebeurt virtueel.'' Dit heeft volgens Jan een aantal voordelen:
- Je hoeft de producten niet fysiek op voorraad te hebben
- De producten zie (virtueel) altijd schoon en onbeschadigd
- Je hoeft een bankstel niet meer fysiek in elkaar te schroeven
- Je kunt achteraf iedere finish/materiaal toekennen
- Daardoor kun je alle kleuren, materialen en afwerkingen laten zien in je webshop/catalogus
Daarnaast kan Ymage een 3D configurator leveren waarmee de klant zelf online zijn of haar perfecte, persoonlijke meubelstuk kan samenstellen, en aankopen. Dit kan wel tot 40% verhoging in de omzet met zich meebrengen.
Tot slot is het virtueel creëren van een ruimte ideaal om virtueel te kunnen doen. ''Wij kunnen elke willekeurige woonkamer, slaapkamer, keuken, badkamer creëren, en daar eindeloos nieuwe meubelstukken in plaatsen. Er hoeven dus geen stijlkamers gecreëerd te worden, maar alles gebeurt virtueel. En het mooie is: het is niet meer van echt te onderscheiden! We bewerken overigens ook nog steeds productfoto’s op grote schaal.''

Service
''Waarmee is Ymage onderscheidend ten opzichte van soortgelijke aanbieders?'', vragen we Jan de Bildt. ''We zijn een bedrijf waarin kennis en aandacht centraal staat. Laat me uitleggen wat ik daarmee bedoel. Kennis van 3D is er soms nog niet bij onze klanten. Het is voor velen een geheel nieuwe tak van sport. Daarmee lijkt dit vaak “moeilijk” en “duur”. Vanaf het eerste contact nemen we de klant juist daarom bij de hand, om zo voor een stukje kennisoverdracht te zorgen. Of je nu met ons in zee gaat of niet, we zorgen ervoor dat men tussen het eerste contact en de vrijblijvende offerte volledig snapt wat 3D inhoudt. Dus zelfs als er niks uitkomt heeft de klant toch een leercurve doorlopen en weet men in ieder geval wat 3D kan betekenen en hoe het werkt. Soms doen we in dit proces een aantal gratis testen zodat de klant beter begrijpt waar ze in stappen en wat het ze kan opleveren (added value). Dus, de klant krijgt de “aandacht” die ze verdient. Het klinkt zo eenvoudig, maar toch is dit iets wat veel mist: service.''
Toekomst
Ymage is een ambitieus bedrijf, maar stelt vooral de klant centraal. ''We groeien enorm. Ons motto is: Als we zorgdragen voor onze klanten, dan gaat het met ons ook automatisch goed!''
''We zijn positief naar de toekomst toe en zien dat we veel worden aanbevolen door onze klanten. Wat weer aangeeft dat we de juiste dingen doen! Ik denk dat er in de komende jaren zeer veel gaat veranderen op gebied van content. Als je kijkt naar de opkomst van 'AI', dan verwacht ik dat we ons daar wellicht ook mee bezig zullen houden over 5 jaar. Het is dus lastig te zeggen waar we dan staan,'' besluit de commercial director.
Meer informatie:
Ymage - Jan de Bildt
[email protected]
www.ymage.com