Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pascal Koeleman over The Secret Garden Boutique: 'We draaien het businessmodel om'

Het inkoopproces van de home deco sector is al langere tijd een doorn in het oog bij Pascal Koeleman. Lange reizen naar Azië, onnodige tussenpersonen en dus te hoge prijzen. Dat moet anders kunnen dachten Pascal en zijn compagnon Rudi Tuinman. Vandaar dat de twee ondernemers met een nieuw concept komen: The Secret Garden Boutique.

"We draaien het businessmodel om", zegt Pascal, die de link wil slaan tussen Azië (India en China) en Europa. "Normaal wordt er iets gemaakt en vervolgens moet die voorraad verkocht worden. Wij willen juist eerst in gesprek gaan met klanten om daarna het productieproces in gang te kunnen zetten." Het initiatief komt voort uit een coöperatie tussen vijf fabrikanten.


Pascal Koeleman in The Secret Garden Boutique in Aalsmeer.

Showroom in Aalsmeer
Ondanks dat de producten uit het Verre Oosten komen, hoef je niet het vliegtuig in te stappen om ze te bewonderen. In The Secret Garden Boutique te Aalsmeer komen 6.500 soorten potten, vazen, accessoires en zijdebloemen samen op één centrale locatie.

"De producenten maken al langere tijd prachtige losse producten. Wij creëren er een menu van en voorzien ze van sales solutions. Door ruimtegebrek kunnen we in Aalsmeer slechts 5% van de producten laten zien." Het concept is door 2Dezign bedacht en ontwikkeld in samenwerking met Parfum Flower Company en een aantal ‘partners in trends’.



Inkopen bij de bron
Bij The Secret Garden Boutique zorgen ze ervoor dat de producten rechtstreeks van de bron naar de klanten gaan. "We willen de PicNic onder de supermarkten zijn. Zo kunnen we een betere prijs aanbieden. We zijn niet alleen tussenpersoon, maar willen juist ook meedenken met de klant. Voorraad hebben we niet, maar ideeën in overvloed", zegt Pascal. Op basis van pre-order kan direct ingekocht worden met levertijden van slechts twaalf tot zestien weken.



Inkoop centraliseren
Het mag wel duidelijk zijn dat Pascal vindt dat het tijd is voor verandering. Of zoals hij het zegt: "Het stenen tijdperk was niet pas voorbij toen de stenen op waren..." Zo snapt hij ook niet dat het gehele inkoopproces niet op de schop genomen wordt. "Alle bedrijven kopen los van elkaar in. Waarom?", vraagt Pascal, die uit de bloemen komt, zich hardop af. "Centraliseer dit, dan wordt het veel goedkoper. In de bloemensector is dit de normaalste zaak van de wereld."



R&D
Echter zal er de komende tijd voornamelijk hard achter de schermen gewerkt worden. "We zullen veel gaan investeren in Research and development (R&D) bij de productielocaties", legt Pascal uit, die deze periode als een soort voorbereidende fase ziet. "Ook moeten we onze positionering geheel in kaart hebben. Zodat je duidelijk hebt welke behoeftes een bepaald klantensegment heeft. Denk bijvoorbeeld aan tuincentra, meubelwinkels, warenhuizen of lokale papa-en-mamabedrijven. De focus ligt nu dus op leren van onze klanten", besluit Pascal.



The Secret Garden Boutique productpresentaties en home deco collectie kunnen nog tot eind juni op afspraak bezichtigd worden in het lifestyle center in Aalsmeer. Locatie: Parfum Flower Company. Mail voor een afspraak naar [email protected] of WhatsApp +31 (0)6 24 229 238.



Meer informatie:
The Secret Garden Boutique
Rietwijkeroordweg 28
1432 JE Aalsmeer
+31 (0)6 24 229 238
[email protected]
www.2dezign.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer