Honderden verschillende klachten zijn online te vinden over de Nederlandse interieurwebshop lif24.nl. Ook op Trustpilot en Klantenkompas is de algemene tendens snel duidelijk: 1 van de 5 sterren en voornamelijk veel boze klanten. Bestelling zijn niet geleverd en het bedrijf is niet bereikbaar.
De nachtmerrie werd voor de gedupeerde klanten compleet toen eind mei plotseling de website offline gehaald werd. Opvallend is dat lif24.nl nooit in staat van faillissement is geklaard. Niet veel later werd de onderneming geschrapt uit de Nederlandse Kamer van Koophandel. Meerdere klanten laten weten dat ze aangiften gaan doen.
"Net als vele anderen ben ook ik opgelicht door lif24. Lamp besteld voor 270 euro, niets geleverd. Nu is de website, telefoon en mailadres niet meer bereikbaar. Mijn wijze les heeft mij dus 270 euro gekost", zegt iemand online.
Een ander sluit zich hierbij aan: "Ik heb 255 euro betaald voor een designlamp van House Doctor, ruim 100 euro minder dan ze elders te koop werden aangeboden. De beloofde leverdatum werd keer op keer uitgesteld. Ik heb verschillende mails gestuurd, maar die bleven onbeantwoord. Net als de telefoon."