Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Caroline van Velze: "Het gaat niet langer alleen om wat we creëren, maar hoe we het creëren"

Zuiver Group halveert haar merkenportfolio

De Zuiver Group viert dit jaar haar 25-jarig bestaan. Met een kwart eeuw op de teller voor het Nederlandse interieurbedrijf is het tijd voor een nieuw hoofdstuk, eentje waar het uitbouwen van de merken en partnerschap met dealers centraal staan. Het bedrijf brengt het merkenportfolio terug van vier naar twee merken en gaat zich volledig focussen op Zuiver en Dutchbone, de twee grootste en meest bekende merken, evenals de white label collectie.



Integratie Banne in Zuiver
Dat je door krachten te bundelen meer impact maakt en tot duurzame designoplossingen komt, is een ding dat zeker is. Vanuit die gedachte is in 2020 het merk Banne geïntroduceerd. Met vooruitstrevende Nederlandse designers, zoals Peter van de Water, Lex Pott, Roos Soetekauw en Europese fabrikanten, zocht Banne naar designoplossingen voor zo duurzaam en hoogwaardig mogelijke producten. Deze reis zorgde voor internationale designerkenning. Zo was de circulaire outdoor fauteuil Bloom vorig jaar genomineerd voor een Dezeen award en finalist voor de Rossana Orlandi Guiltless Plastic award. Ook won de Bloom maar liefst twee Archiproduct Design awards: voor beste outdoor- en sustainability design.
 
Na drie jaar onderzoek naar een zo circulair mogelijke manier van productontwerp wordt Banne nu geïntegreerd in het merk Zuiver. De opgedane kennis en ervaring met betrekking tot circulaire designprincipes kan in Zuiver op grotere schaal worden doorgevoerd om zo meer impact te maken. Dit leidt tot een verdere verdieping in verduurzaming van de collectie. Vanaf eind 2023 wordt de Banne collectie onder de naam Zuiver verkocht via gespecialiseerde verkooppunten en Zuiver.com.
 
"Ontwerp is een verantwoordelijkheid. Het gaat niet langer alleen om wat we creëren, maar hoe we het creëren. Als een ontwerp even verantwoord als mooi is, heeft het een heel nieuw soort waarde. Binnen Zuiver hebben we diverse producten ontworpen van gerecyclede of hernieuwbare materialen. Met de integratie van Banne zal de focus ook op circulair ontwerpen komen te liggen", aldus Caroline van Velze (foto), Creative Director Zuiver & mede-eigenaar Zuiver Group.

Bold Monkey
De funky en rebelse collectie Bold Monkey staat voor kleur, lef en het vinden van je eigen unieke interieurstijl. Immers, no one is you! Geïntroduceerd in 2018 heeft het merk zijn weg gevonden naar interieurliefhebbers die fun, kleur en unieke meubels waarderen. Omwille van focus op onze twee grootste merken en inspelende op de huidige marktsituatie, hebben we besloten dat het tijd is voor een nieuw hoofdstuk, eentje zonder Bold Monkey. Alle opties worden op dit moment onderzocht. We zijn ons aan het bezinnen op de toekomst van Bold Monkey en staan open voor gesprekken met externe partijen die het merk met meer focus kunnen doorontwikkelen. Vooralsnog zal er niks veranderen voor de dealers en consumenten, ook de webshop blijft zijn digitale deuren open houden.

Huisshow
Het 25-jarig jubileum van de Zuiver Group is de aftrap voor een volgend hoofdstuk en wordt ingeluid tijdens de jaarlijkse huisshow in juni. Deze vindt dit jaar plaats van 19 tot en met 26 juni op het internationale hoofdkantoor in Westzaan. Op een feestelijk manier worden de afgelopen 25 jaar gevierd en met alle partners en geproost op een mooie toekomst. Vol trots worden de nieuwe collecties voor het najaar van Zuiver, Dutchbone en white label groots gepresenteerd.

"Samen met de vier eigenaren kijk ik met trots terug naar hetgeen we samen hebben opgebouwd in de afgelopen 25 jaar. Voor mij is het volgende hoofdstuk altijd interessanter dan het vorige. Zo ook de vervolgstappen van ons bedrijf: het marktaandeel van Zuiver en Dutchbone verder laten groeien, de verdere verduurzaming van onze bedrijfsvoering en het partnerschap met premium dealers versterken. Daarnaast blijft onze white label collectie een belangrijk onderdeel binnen onze organisatie. Hier zal meer accent komen te liggen op design-to-order productontwikkeling met partners. Op naar de volgende 25 jaar!", aldus Richard Aznar Webster, waarnemend CEO.

Publicatiedatum: