Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Moederbedrijf Unilin investeert nog dit jaar 20 miljoen euro

Quick-Step toont vernieuwend retailconcept tijdens de Flanders Flooring Days

In 2023 investeert Unilin 20 miljoen euro. Enerzijds om de productie van LVT (luxury vinyl tiles) in Avelgem te verhogen en anderzijds om een nieuwe, state-of-the-art productielijn voor LVT te bouwen in Wielsbeke.
"Met deze investeringen willen we de LVT-categorie naar een nieuw niveau tillen waarbij een ongeziene look & feel en recyclage centraal staan. Deze investering kadert binnen een breder investeringsplan van Unilin Group waarbij het bedrijf in 2023 155 miljoen euro investeert in innovatie en capaciteitsuitbreiding", zei algemeen Ruben Desmet voorafgaand aan de tweede editie van Flanders Flooring Days (FFD).

Tijdens dit vierdaagse event (van 22 tot 25 mei) showde het bedrijf de merken Quick-Step en Moduleo. Namens groothandel Peitsman was de Nederlander Richard Lensen (commercieel directeur) aanwezig in Wielsbeke, business director Arnoud van Ravensberg vertegenwoordigde alle premium brands waaronder Quick-Step en Moduleo.


Nederlanders werden welkom geheten door Richard Lensen (business director Koninklijke Peitsman), Danny Englebert (general manager Unilin Flooring Nederland) en Arnoud van Ravensberg (business director premium brands I partner brands I projects).

Sinds de samenvoeging van de twee ondernemingen IVC Group en Unilin Flooring vorig jaar is voor de Nederlandse markt een krachtige speler binnen de vloerenbranche ontstaan: Unilin Flooring Nederland. Daardoor vallen de premium merken Quick-Step en Moduleo, die zich voor het eerst gezamenlijk presenteerden op de FFD. Duidelijk is dat elk merk zijn identiteit heeft behouden. 

Tijdens de vierdaagse show vertelde Maïté Valck, head of marketing Unilin Nederland, onder andere dat Quick-Step met een nieuwe visgraatvloer komt. "In juni/juli zullen we die lanceren, ook op InCoDa zullen we die laten zien."

Retailconcept
Verder toonde Unilin een volledig retailconcept (soort van shop-in-shop) voor de nabije toekomst dat momenteel wordt uitgetest. Bezoekende relaties konden daarover hun feedback geven. "Consumenten gaan digitaal op zoek, wij verbinden ze met de winkel. In het najaar van 2024 moet dit concept operationeel zijn. De retailers zijn het gezicht van het merk, zij moeten de klant zo optimaal mogelijk kunnen helpen bij de finale keuze. Het gaat binnen dit concept om informeren en inspireren. Mixen en matchen tussen hout en steen. Wij geven de retailer alle tools om z'n verhaal goed te kunnen vertellen. De eerste reacties zijn super positief. We zijn dan ook heel trots op dit concept", aldus Maïté Valck.



Moduleo Roots
Moduleo liet tijdens de open dagen o.a. de nieuwe Moduleo Roots-collectie zien. Een veelzijdige serie opgedeeld in zes verschillende interieurthema's. Elk met een eigen esthetiek en gevoel die uitnodigen om te mixen en matchen. De collectie kenmerkt zich door realistisch reliëf en structuur. Van serene natuurstenen en speels terrazzo tot warme klassiekers als eik en notenhout. Alle tegels en planken zijn zo ontworpen en ontwikkeld dat ze met elkaar kunnen worden gecombineerd qua stijl, kleur en formaat. 

Meer informatie:
IVC Group
www.ivcgroup.com 

Unilin Flooring
www.unilin.com