Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
BerryAlloc lanceert primeur tijdens Flanders Flooring Days

"Met de Harmony Lab-tool behoren mismatchen tussen vloer en interieur tot het verleden"

BerryAlloc zit bepaald niet stil. De vloerenproducent is vol in ontwikkeling. Dat blijkt wel als Wonen360 het bedrijf in Wielsbeke bezoekt tijdens de Flanders Flooring Days, die van 22 tot en met 25 mei plaatsvond. Op een steenworp afstand van de huidige locatie wordt druk gebouwd aan nieuwe kantoren en een showroom, eenmaal binnen is de Harmony Lab een in het oog springende primeur. Die gaat in vloerenland vast de nodige navolging krijgen. 

V.l.n.r. Yvonne Brok (Country Manager Nederland), Katrien Van Compenolle (Productmanager DPL) en Laurence Roelens (Trade Marketing Specialist Benelux) poseren bij de nieuwe laminaatcollectie.

De Vlaamse onderneming is in feeststemming, zo blijkt bij binnenkomst. De stand waarin de nieuwe laminaatcollectie (deels voorzien van ondervloer) wordt getoond is feestelijk versierd met ballonnen. De collectie is geüpdatet en van ruim tien naar drie teruggebracht, te weten: Ocean+ (een 100% waterbestendige vloer), Connect (een spatwaterbestendige collectie) en Chateau (visgraatpatronen). Productmanager DPL Katrien Van Compenolle had hierbij als uitgangspunt om de collectie zo transparant mogelijk te maken, waardoor dealers het makkelijker aan de man kunnen brengen.
"Op een klein oppervlakte van zo'n 5m2 toon je als dealer meer dan 200 verschillende vloermogelijkheden", vult Laurence Roelens (Trade Marketing Specialist Benelux) aan.

Harmony Lab
De collecties bieden een ruime keuze aan trendy kleuren, geïnspireerd op de natuur en gericht op een harmonieus interieur dankzij... Harmony Lab. Design specialist Florry Kindt tekende voor het innovatieve concept van Harmony Lab, waardoor mismatchen tussen vloer en interieur tot het verleden behoren. "We zijn er bijna 2,5 jaar mee bezig geweest", vertelt ze trots. Het interieur kleurenconcept is compatibel met alle vloerproducten van BerryAlloc. Ontworpen om klanten te helpen bij het kiezen van de juiste vloer, die past bij de kleuren in hun interieur. In samenwerking met verschillende partijen analyseerde BerryAlloc de ondertonen in de kleuren van al zijn vloerproducten. 

Dankzij dit project wordt het mogelijk om een algemeen interieurontwerp voor te stellen op basis van de vloerkeuze en het bijbehorende kleurkarakter, door harmonieuze of contrasterende kleuren te combineren volgens de kleurentheorie. "De consument kan dan een vloer kiezen op basis van zijn algemene stijl en favoriete kleuren, terwijl verkopers ook de juiste tools in handen hebben om hun klanten te begeleiden in die keuze. Het concept kan ook worden gebruikt als ondersteuning voor interieurarchitecten, ontwerpers en designers in projecten met BerryAlloc-vloeren. "

Met de Harmony Lab-tool kan de meest uiteenlopende kleuren matchen met de ondertonen van alle BerryAlloc-vloeren en biedt zo een uiterst nauwkeurige manier om de beste kleurencombinaties te bepalen. "Voor o.a. dealers en interieurstylisten een ideale tool. Als woninginrichter kun je nu makkelijker een totaalconcept verkopen", zegt Country Manager Yvonne Brok. "Wij zijn de eerste die hiermee op de markt komen. We steken altijd veel tijd en energie in de juiste ontwerpen, deze tool sluit daar perfect bij aan. Mensen willen het perfecte plaatje, hiermee kun je vrij makkelijk de juiste keuze maken."

Belangstelling
Over belangstelling heeft BerryAlloc tijdens de Flanders Flooring Days niet te klagen. Veel klanten vinden het geweldig dat ze ook in de fabriek mogen kijken om te zien hoe de PVC-vloeren tot stand komen. "Made in Belgium", zegt Laurence. "Daarnaast is ruim 50% vervaardigd van gerecyclede materialen. In 2030 streven we naar 100%." 



De high pressure floors van BerryAlloc worden geproduceerd in Noorwegen. Tijdens de open dagen konden bezoekers met eigen ogen zien dat deze vloeren bestand zijn tegen alle dagelijkse uitdagingen, van het drukke beloop in een commerciële ruimte tot het leven thuis met het gezin, de vrienden en de huisdieren. "Wereldwijd leveren we deze vloeren voor de showroom van Volkswagen. Dat geeft wel aan hoe sterk en krasvast deze vloer is. De delen zijn extreem slagvast dankzij hun dikke, hoogwaardige toplaag en hun supersterke beschermlaag. Zelfs bij een harde impact zie je geen sporen of schade."

BerryAlloc Academy
Dit voorjaar is de BerryAlloc Academy van start gegaan: een hoogwaardig opleidingscentrum met trainingsmodules op maat, die zijn afgestemd op de behoeften van verschillende stakeholders, onder wie interne medewerkers, klanten in de groot- en kleinhandel, installateurs en andere professionals uit de interieursector. Aan de hand van deze cursussen wil het team van BerryAlloc zijn kennis, vaardigheden, tips en tricks op het gebied van vloerbekleding delen, om professionals te informeren en te ondersteunen. "Niet alleen hier, maar ook bij retailers op locatie", geeft Yvonne aan.


Op een steenworp afstand van de huidige locatie wordt druk gebouwd aan nieuwe kantoren en een showroom.

BerryAlloc biedt een waaier aan interieuroplossingen voor residentiële en commerciële toepassingen, waaronder PVC-planken en tegels, laminaat, high pressure floors, parketvloeren, strong wood floors en wandpanelen. De producten van BerryAlloc zijn geschikt voor alle soorten interieurs en levensstijlen en staan vooral bekend om hun hoge kwaliteit, duurzaamheid, plaatsingsgemak en moderne esthetiek.

Meer informatie:
BerryAlloc
www.berryalloc.com