Wonen360 bezoekt tweede editie Flanders Flooring Days

COREtec verovert in zeven jaar tijd plek tussen de grotere vloerenmerken

Hoe snel kan het gaan. Zeven jaar geleden had nog niemand van COREtec gehoord. Inmiddels staat het vloerenmerk als een huis en heeft het zich, zo blijkt uit onderzoek van Marktdata.nl, genesteld tussen de grotere merken in Nederland. De leverancier van meerlaagse en watervaste rigid vloeren neemt deze week deel aan de tweede editie van Flanders Flooring Days (FFD). Tijdens dit vierdaagse event (van 22 tot 25 mei) geven tien toonaangevende bedrijven uit de tapijt- en vloerenindustrie een kijkje achter de schermen. 


Woordvoerder Philiep Caryn (rechts) poseert in de Studio Naturals.

De FFD is voor COREtec een groot succes. "We zitten elke dag vol, zijn zelfs zondagavond al begonnen", vertelt woordvoerder Philiep Caryn als we hem in de showroom in Kruisem spreken. Terwijl bezoekers geïnteresseerd rondlopen vervolgt hij: "Hier is het net iets makkelijker werken dan op een beurs, omdat je alles bij de hand hebt. Daarnaast heb je ook meer tijd voor je bezoek." De tweede editie blijkt nu dus al een voltreffer.

Stair Expert
COREtec heeft de bezoeker weer genoeg nieuws te bieden, zoals de app Stair Expert. Daarmee kunnen vloerenverkopers makkelijk en snel het benodigde materiaal voor het bekleden van een trap uitmeten en de bestelling in een paar klikken naar de fabrikant versturen. Daarna wordt het kant-en-klaar afgeleverd. "Op deze manier wordt de installateur ontzorgd. De app doet 'alles' voor je. De consument vindt het daarnaast leuk dat de trapbekleding aansluit op de vloer."

Ons Huis/Nieuw Huis
Op het gebied van marketing is de Vlaamse fabrikant altijd zeer actief. Sinds 3 mei schitteren de COREtec-vloeren in het Vlaamse tv-programma Ons Huis/Nieuw Huis (op Eén/VRT 1). In dit programma gaan interieurarchitect Ken en vastgoedmakelaar Kristien de strijd aan om voor de deelnemende koppels een droomwoning te creëren of te vinden. "Deze uitzendingen trekken vooral een koopkrachtig publiek", weet Philiep. "Daarnaast zorgt de omroep voor veel reuring om het programma heen middels het versturen van persberichten en het plaatsen van posts op sociale media. Het levert COREtec in elk geval naam en faam op."

Studio Naturals
Zoals bekend is COREtec een innovatieve, meerlaagse designvloer met klikprofiel. Het merk onderscheidt zich op de markt door de brede selectie van authentieke en natuurlijke decoren, de samenstelling van de speciale kernen, de eigenschappen en het comfort. Het uitgebreide aanbod bestaat inmiddels uit meer dan 230 decoren, beschikbaar in verschillende formaten en breed kleurenpalet.
Tijdens de FFD wordt de Studio Naturals getoond. Van twee collecties is de Naturals collectie gemaakt. De consument heeft nu keuze uit 11 steen en 35 hout dessins, waarvan 10 in visgraat. "Grotere vloerenbedrijven die COREtec enthousiast verkopen kunnen deze studio in hun zaak plaatsen", vertelt Philiep. 

Meer informatie:
COREtec Floors
www.coretecfloors.nl 




Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.