'Alles kan, bij Kanza!' Het nieuwe merk van meubelgroothandel Dutch Tribes zegt het al; vrijwel alles is mogelijk en dat op een premium niveau. Eigenaren Peter Hoogendoorn en Remko Louwen zijn blij met deze nieuwe stap binnen het bedrijf, dat nog geen vijf jaar actief is op de markt.

Waar vijf jaar geleden de meubelgroothandel nog niet bestond, bestaat het momenteel uit twee merken die gevoerd worden onder de naam Dutch Tribes: Caddo en onlangs is Kanza hier aan toegevoegd. ''Waar Caddo staat voor de betaalbare, grote(re) aantallen die bestemd zijn voor de grotere retailers, staat Kanza juist voor flexibiliteit voor de kleinere retailers, gericht op het midden-hoog segment met premium meubels.''
Verborgen schat
De naam Kanza vindt zijn oorsprong in een native tribe en staat voor verborgen schat. Net zoals deze herkomst stralen de meubels van Kanza trots uit. ''Het label is verrassend, door exclusief en trendy te zijn.''
Waar de eerste jaren bij Dutch Tribes vooral de grotere spelers in beeld waren, wordt met dit nieuwe merk meer de focus gelegd op de kleinere woonwinkels. Peter legt uit: ''Vanuit de kleinere retailers en interieurstylisten kwam steeds meer de vraag om flexibiliteit bij premium meubels. Dit hebben we uiteindelijk doorgevoerd en daaruit is Kanza ontstaan.''
Remko vervolgt: ''Wij vinden het juist zo tof dat we die kleinere retailer nu ook die flexibiliteit kunnen bieden. Denk hierbij aan vorm, volume en stoffen. Het was mooi te combineren met het andere merk, omdat we de volume al hebben. Dit hebben we aanvullend kunnen opbouwen.''

Co-creatie
Kanza gelooft in de kracht van co-creatie. ''Al onze meubels zijn dan
ook het resultaat van een creatieve samenwerking tussen designers,
producenten en ondernemers. Want bij Kanza laten we ons graag
inspireren door de ideeën die de klant wenst!''
''Co-creatie betekent bij ons ook samen kansen en mogelijkheden
creëren. Daarom denken we graag op alle fronten mee. Van
productinnovatie en duurzaamheid tot de plaatsing bij de eindklant
thuis.''
Co-created. Is een sterke pay-off die het unieke van het merk benadrukt. ''Het draait bij Kanza om: samenwerking, meedenken en creativiteit. Zelfs de vriendschap waaruit het merk is voortgekomen. De K en de 2 c’s allitereren zodat het ook nog ‘lekker bekt’. Engels voor een vleugje internationale allure.''

De showroom in De Woonindustrie te Nieuwegein.
De Woonindustrie
Om het merk meer onder de aandacht te brengen in de markt, staat Kanza gepresenteerd in De Woonindustrie te Nieuwegein. ''We willen rustig bekendheid creëren en de dingen die we doen, goed doen. Dat klinkt wat cliché, maar dat is al een hele uitdaging,'' vertellen de ondernemers die al jarenlange ervaring hebben in de grote retail. ''We gaan niet harder lopen dan we kunnen en streven naar een goede, lange samenwerking met woonwinkel-eigenaren.''
Meer informatie:
Dutch Tribes - Caddo & Kanza
[email protected]
www.dutchtribes.com