Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Whoppah groeit in vier jaar tijd naar een verkoopvolume van tientallen miljoenen

Van een verkoopvolume van €500,000 in het eerste jaar groeide Whoppah uit tot een jaarlijks verkoopvolume van tientallen miljoenen per jaar in slechts 4 jaar tijd. Mede door Whoppah’s explosieve groei is het zoekvolume in Nederland op het gebied van tweedehands designproducten gegroeid met 762%. Inmiddels kopen consumenten op de marktplaats gemiddeld 4 interieur items per jaar.

Klanttevredenheid
"Tweedehands is met Whoppah een waardig alternatief geworden voor nieuw. 82% van onze klanten beveelt ons aan bij anderen na een eerste aankoop, en 96% bij twee of meer aankopen. Dit komt doordat we met Whoppah een gecureerd eersteklas alternatief voor tweedehands bieden waarmee we de perceptie van tweedehands veranderen. Daarnaast prijzen onze klanten onze gespecialiseerde koeriers waar maar liefst 70% gebruik van maakt.’’ Aldus Evelien Bunnik-Remmelts, medeoprichter.

Succes in het buitenland
Ook over de grens verandert het bewustzijn van tweedehands ten opzichte van nieuw. Slechts 9 maanden na de lancering van Whoppah in Duitsland draait Whoppah hetzelfde verkoopvolume als in Nederland en België gecombineerd na ruim 2 jaar. Populaire producten zijn met name vintage design uit de jaren ‘50 en ‘60 en moderne kunst. Whoppah groeit hard door in Duitsland met 33% per maand. Whoppah verwacht aan het einde van het jaar op een jaarlijks verkoopvolume te zitten van €15 miljoen. Het doel is dit jaar op €1 miljoen aan verkoopvolume per week uit te komen in heel Europa.

Transformatie van de sector
Op dit moment zijn 5% van de jaarlijkse consumentenuitgaven in de wereld aan meubels en interieur tweedehands. 90% van de interieuritems worden weggegooid. Dit holt de duurzaamheid van leven op aarde hard uit. Mede hierdoor bereikte de wereld dit jaar al in april Earth Overshoot Day waarmee de mens de jaarlijkse totstandkoming van natuurlijke grondstoffen heeft onttrokken. Whoppah wil helpen het percentage aan gebruik van tweedehands meubels te verhogen naar 25% in 2030 mede door het doel van 1 miljard euro aan verkopen per jaar. Dit komt neer op ruim 2 miljoen producten die jaarlijks een tweede leven krijgen en niet worden weggegooid. Daarnaast voorkomt Whoppah jaarlijks 140.000.000 kg CO2, gelijk aan de dagelijkse uitstoot van 5.100.000 mensen. Nederlanders zijn verantwoordelijk voor drie keer zoveel CO2-uitstoot als een gemiddelde wereldburger. Door tweedehands consumeren verbeteren we onze wereldranking en maken we leven op aarde duurzamer. ‘’Whoppah maakt duurzaam consumeren extreem eenvoudig met een eersteklas tweedehands design marktplaats.’’ aldus Thomas Bunnik, medeoprichter.

Over Whoppah
Whoppah is actief in Nederland, België en Duitsland waar de logistiek wordt afgehandeld voor de klant vanuit verschillende warehouses die tevens als showroom worden gebruikt. Met innovatieve toepassingen zoals video's in advertenties en 3D modellen in Augmented Reality is Whoppah een new generation marktplaats. Whoppah handelt de betaling af en waarborgt veilig kopen en verkopen. Ook verzorgt Whoppah het transport met gespecialiseerde eigen koeriers. Whoppah is gefinancierd door o.a. Daniel Gebler, Guido Fambach, John de Mol, Rick Voogt, Winston en Renate Gerschtanowitz, Nick Schilder, Wilfred Genee, Lorenzo Bas, Vanad Group: Ad Nederlof, Arnoud Munneke, Arthur Nederlof, Kees van der Geer, Rob Oudman, Ivo Lurvink, Martijn Leenaers (CFO) en Thomas Bunnik (CEO). Zij hebben in totaal €12 miljoen in Whoppah geïnvesteerd. Bij Whoppah werken 85 mensen. Het MT van 10 bestaat uit 3 dames en 7 heren. Het hoofdkantoor van Whoppah bestaat voor 51% uit dames.

Meer informatie:
Whoppah
www.whoppah.com 

Publicatiedatum: