Molteni Group Italië sluit boekjaar af "met schitterende resultaten"

'De Molteni Group sluit 2022 af met schitterende resultaten: aanzienlijke groei in inkomsten, die weerspiegelt de strategie om de drie merken, elk aan de top in hun marktsegment, te integreren: Molteni&C, woning- en projectinrichting, UniFor en Citterio, gespecialiseerd in werkomgevingen en ontwerpen op maat voor openbare ruimtes.' Dat meldt het Italiaanse bedrijf in een persbericht.

Deze organische groei is ondersteund door versterking van het professionele management van alle bedrijven van de Groep. Hierdoor blijft de 100% Made in Italy en de sterke familiebenadering aan de top van de sector. De bewaker van een waardevol erfgoed bestaande uit zorg, passie voor wat mooi en goed gemaakt is en cultuur die geboren en vernieuwd wordt binnen het bedrijf, met een sterke betrokkenheid bij de designwereld.

De geconsolideerde omzet van de Groep voor 2022 bedraagt 460 miljoen euro (voorlopige gegevens, +25%) ten opzichte van 2021, dat € 369 miljoen bedroeg), met een geconsolideerde EBITDA-groei van 25% ten opzichte van 2021 en een exportaandeel van ongeveer 80%. Positieve prestaties zijn ook zichtbaar in de verbetering van de belangrijkste financiële indicatoren en het genereren van cash in het bijzonder met name op individueel en groepsniveau, met een duidelijke verbetering van de verhouding tussen netto financiële positie ten opzichte van EBITDA - zelfs met opmerkelijke investeringen.

Het moederbedrijf Molteni&C behaalde een omzet van € 304 miljoen, met een stijging van van 26% en een stijging van de EBITDA met 36%. Deze uitzonderlijke cijfers tonen een positieve omzet prestaties voor het residentiële segment na de pandemie, ondanks gestegen
kosten en moeilijkheden bij de aankoop van grondstoffen.
In het residentiële segment zorgde de groei in het retailkanaal voor een verdere revitalisering van het netwerk met de opening van nog eens 12 Molteni&C Flagship Stores in 2022 en 24 in 2023. gepland voor 2023, voor een totaal van 120 winkels met één merk in verschillende regio's. De kanaalstrategie richt zich op uitbreiding en verdere verbetering van de positionering van de meer dan 700 winkels (shop-in-shops en traditionele multi-brand dealers). Het jaar 2022 de oprichting van de Molteni&C|Outdoor divisie, die nieuwe werken introduceert van Gio Ponti, de grootmeester van het Milanese design, wiens exclusieve reproductie rechten voor het grootste deel van het meubilair zijn in handen van het moederbedrijf op grond van een overeenkomst getekend met de erven van de beroemde architect. 

Het contractsegment met betrekking tot grote internationale projecten kende een opmerkelijke stijging in de traditionele sectoren retail, horeca, onderwijs en woningen, en verder segmenten met een hoog technologisch gehalte, zoals de contracten voor kantoren en de maritieme sector. Tot de belangrijkste projecten behoren de door Herzog & de Meuron ontworpen Nationale Bibliotheek van Israël in Jeruzalem, het Mandarin Oriental in Luzern en het Waldorf Astoria in New York. Een ander bijzonder project is een belangrijke meerjarige overeenkomst met Formula1, waarvoor Molteni&C Official Furniture Supplier van de F1 Garage Suite werd, en de inrichting van de exclusieve hospitality ruimtes bij 11 Grand Prix in verschillende regio's.

Molteni Group President Carlo Molteni, zei: "Wij zijn een hechte familie die een dynamisch en flexibel bedrijf met snelle,
vloeiende besluitvormingsprocessen, ideaal in deze turbulente internationale omgeving. Ik ben bijzonder trots op de derde generatie, die met synergie samenwerkt en de obsessie voor kwaliteit binnen het DNA en de cultuur van het bedrijf behoudt.
Het eerste niveau van professionele managementgroei leidt nu al tot optimalisatie voor de toekomst. Ik wil Molteni&C CEO Marco Piscitelli bedanken voor de behaalde resultaten en voor zijn harde werk bij het implementeren van een allesomvattende strategie.

Molteni&C CEO en Molteni Group, Managing Director Marco Piscitelli: "De samenwerking tussen R&D, productie, logistiek, verkoop en marketing die door de merken is ontwikkeld is bepalend voor onze groei. We zijn tevreden met de behaalde resultaten, de nieuwe partnerschappen die de ontwikkeling van de Groep garanderen en de versterking van de relaties met de meest prestigieuze internationale architectuur- en designstudio's zoals Snohetta, Renzo Piano, Herzog & de Meuron, Foster + Partners, Vincent Van Duysen en Naoto Fukasawa. Met het oog op de toekomst is ons doel ons te bevestigen als de meest complete en dynamische groep in high-end design in de drie hoofdsegmenten - woningen, project- en ruimte-inrichting, en werk, met synergetische, complementaire merken.
Het strategisch plan omvat vier motoren voor groei, met duurzaamheid als hoeksteen:

  • de iconische aspecten van onze drie belangrijkste merken vergroten door de relaties met de meest prestigieuze internationale ontwerpers en architectenbureaus te versterken (zes winnaars van de Pritzker-prijs zijn al partner van de Groep);
  • het internationale expansieproces in verschillende regio's voltooien met een sterke focus op het retailplan, inclusief de opening van directe winkels van één merk of via partnerschappen met de belangrijkste wereldspelers en het versterken van onze 12 commerciële vestigingen wereldwijd met een lokaal perspectief en een focus op het contractsegment;
  • versterking van het direct-to-consumer pad en het digitale merkimago, waarbij de digitale touchpoints van het merk en de winkelervaring in de winkels voortdurend worden verbeterd. De visie is niet langer omnichannel, maar één kanaal - een voorkeurskanaal voor de consument, ongeacht waar hij zich bevindt. E-commerce en hoogwaardige digitale diensten zullen hierbij een cruciale rol spelen.

Dit blijkt uit het e-commerce platform dat als proefproject in de VS is gestart en dat de eerste ervaring in dit marktsegment opleverde door verkoop en leads op het distributienetwerk te genereren. Dit zal in de loop van 2023 op andere markten worden uitgerold;

  • consolidatie van de investeringen in productiefaciliteiten en magazijnen met een 4.0-aanpak, en investeringen in een uitgekiend nieuw ERP-project om de operationele gebieden efficiënter te maken.

Op het gebied van duurzaamheid is een nieuwe afdeling opgericht, naast de ontwikkeling van nieuwe producten die zijn ontworpen en vervaardigd volgens de juiste verwijderingsprincipes en het gebruik van gerecycleerd materiaal. De nieuwe afdeling (in zowel productie als ontwerp) herziet bestaande producten volgens de nieuwe criteria en denkt na over toekomstige ontwikkelingen, zodat alle bedrijfsafdelingen voldoen aan de nieuwe ESG-principes.

De Molteni Groep heeft een zelfvoorzienende energiestrategie: 65% van de door Molteni&C verbruikte energie is al afkomstig van een onlangs geïnstalleerd fotovoltaïsch systeem.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.