Beurs start met meer dan 500 exposanten

China HomeLife komt met première in Duitsland

De handel met China is booming. In 2022 werden goederen met een recordwaarde van bijna 300 miljard euro verhandeld tussen Duitsland en de Volksrepubliek China, waarvan bijna tweederde invoer uit China. Volgens het Federaal Bureau voor de Statistiek was de Volksrepubliek China voor de zevende keer op rij de belangrijkste handelspartner van Duitsland en speelde de consumptiegoederenindustrie een belangrijke rol. Des te verbazingwekkender is het dat er nog geen analoge marktplaats bestaat die recht doet aan de nauwe economische banden tussen China en Duitsland en andere Midden-Europese landen.



De China HomeLife-beurs zal dit gat nu dichten en komt meteen met een uitgebreid aanbod. Meer dan 500 exposanten presenteren meer dan 20.000 producten uit alle relevante productgroepen op meer dan 12.500 vierkante meter - elektronica, huishouden, kleding & textiel, geschenken & accessoires, speelgoed, meubels, verlichting, voeding en cosmetica. Het aanbod is zo samengesteld dat alleen toonaangevende bedrijven met hoogwaardige producten vertegenwoordigd zijn. De geografische ligging van China HomeLife is optimaal, omdat Messe Essen vanuit alle Duitstalige bestemmingen en vanuit de Benelux goed bereikbaar is met alle transportmiddelen. De luchthavens Dortmund, Düsseldorf en Keulen/Bonn liggen op slechts enkele kilometers afstand.

De organisator van de beurs is Meorient International Exhibition Ltd. met hoofdkantoor in Shanghai, een bedrijf dat momenteel meer dan 45.000 Chinese bedrijven samenbrengt met meer dan 3 miljoen distributeurs wereldwijd. Sinds de oprichting in 1994 heeft MEORIENT vestigingen geopend in de belangrijkste economische zones van China, zoals Beijing, Shanghai en Zhenjiang. Meorient is de grootste organisator voor de deelname van Chinese bedrijven aan beurzen in het buitenland - met meer dan 200 internationale beursprojecten in meer dan 20 industrieën en in meer dan 30 landen. Het beursformat China HomeLife heeft zich al bewezen in Egypte, Brazilië, Dubai, India, Jordanië, Kazachstan, Polen, Zuid-Afrika en Turkije. Niets staat een Duitse editie nu dus nog in de weg, zoals Binu Pillai, COO van Meorient International Exhibition, opmerkt: “De Chinese fabrikanten van consumptiegoederen bestrijden de slappe economie met een kwaliteitsoffensief. Europa is voor hen een belangrijke afzetmarkt en daarom gebruiken ze China HomeLife als een belangrijk verkoopplatform om de zakelijke relaties na de pandemie weer te intensiveren. Wij bieden hen op een van de top tien beurslocaties in Duitsland een perfect platform om zoveel mogelijk handelspartners te bereiken.”

Het aanbod is gericht op professionele kopers uit alle retailsectoren die grote volumes nodig hebben, maar ook op semi-professionele en particuliere marketeers die via online verkoop voet aan de grond willen krijgen, evenals trendscouts en specialisten in de Chinese retail.

China HomeLife vindt plaats van 5 tot 7 juni 2023 in Messe Essen. Het is dagelijks geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Toegang is gratis. Alle geïnteresseerden kunnen zich vooraf accrediteren op de aanmeldpagina, maar inschrijven kan natuurlijk ook ter plekke. Passende zelfbedieningsstations bevinden zich in het noordelijke ingangsgebied.
Het organiserende bedrijf van China HomeLife is de gerenommeerde particuliere Hamburgse beursorganisator Fleet Events.

Meer informatie:
China HomeLife 2023
www.chinahomelife.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.