’Aanhoudend zwakke vraag bij de consument’

Lampenproducent Signify onder druk

Signify voelde in het eerste kwartaal de gevolgen van een ’aanhoudend zwakke vraag’ van consumenten. Het verlichtingsbedrijf zag de omzet en winst teruglopen. De winst van de maker van slimme lampen zoals de Philips Hue daalde in het eerste kwartaal van 2023 naar €28 miljoen. Dat was in dezelfde periode vorig jaar nog €87 miljoen. De omzet van de lampenproducent daalde met meer dan 6% tot bijna €1,68 miljard.



“Grotendeels in lijn met de verwachtingen, was er in het eerste kwartaal van 2023 een aanhoudende zwakke vraag in het consumentensegment en in de professionele indoorbusiness. Tegelijkertijd hebben we vooruitgang geboekt met onze prioriteiten voor 2023, zoals voortdurende prijsdiscipline en effectief COGS-beheer, wat resulteerde in een verbetering van onze brutomarge. De vrije kasstroom van het bedrijf herstelde zich verder dankzij verbeteringen in het werkkapitaal”, aldus Eric Rondolat, CEO van Signify.

“Hoewel we verwachten dat de rest van 2023 uitdagend zal blijven, blijven we het potentieel zien voor een verbeterde tweede helft. Gezien de structurele verbeteringen in onze brutomarge en het genereren van vrije kasstromen, evenals onze geïntensiveerde maatregelen om de vaste kosten te verlagen, bevestigen we onze vooruitzichten voor het volledige jaar.”

Meer informatie:
Signify
www.signify.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.