JaxxChoice heeft de afgelopen vijf jaar een opvallende ontwikkeling doorgemaakt. Het jonge en ambitieuze meubellabel zag in 2017 het levenslicht. De in Europa geproduceerde stoere en betaalbare meubels werden het handelsmerk van JaxxChoice. De modellen uit de zelfontwikkelde collectie staan momenteel bij tien verschillende verkooppunten. Maar hier zal het niet bij blijven. "We zoeken nog woonwinkels die als partner mee willen groeien met het label", vertelt Mandy Willemsen, verantwoordelijk voor de verkoop in het Zuiden van Nederland.
In 2020 breidde JaxxChoice haar verkooppunten uit naar alle filialen van Loods5 en Woonboulevard Oldenzaal. In 2021 is de officiële Jaxxchoice Store geopend binnen Jansen Totaal Wonen in Huissen, met een eigen oppervlakte van 500m2. Hier staat de gehele collectie van het merk gepresenteerd. "Dat was het moment dat ik me volledig ben gaan focussen op JaxxChoice", vertelt Mandy, die inmiddels bij het interieur hoort. Samen met agent Wiebe Bouma werkt ze aan een landelijke dekking voor het ambitieuze meubelmerk. 
Mandy komt uit een echte meubelfamilie: familie Jansen uit Huissen. Bij het familiebedrijf Jansen Totaal Wonen heeft ze door de jaren heen dan ook de kneepjes van het vak geleerd. Inmiddels is ze alweer ruim tien jaar actief binnen de meubelbranche en ligt haar focus nu helemaal op JaxxChoice.
Specifieke doelgroep
"Het is een win-winsituatie als woonwinkels een samenwerking met ons aangaan", vervolgt Mandy. "De retailer maakt minimaal 80 m2 vrij. Wij verzorgen vervolgens de opzet van het concept en de centrale marketing”. Vooral op social media is JaxxChoice erg actief. Ze bereiken een doelgroep waar veel meubelwinkels moeilijk mee in contact komen. Jonge mensen die hun 1e of 2e bank gaan kopen en online georiënteerd zijn. Zo werkt JaxxChoice met haar partners aan de toegankelijkheid van het merk en bereiken ze samen deze doelgroep.
Online focus
Wij durven te stellen dat we anders denken dan veel traditionele meubelzaken. Via zelf ontwikkelde social media campagnes en eigen beeldmateriaal willen we potentiële klanten al vroeg prikkelen in hun klantreis. Dit doen we onder andere door samenwerkingen aan te gaan met influencers op social media. Vervolgens gaat de klant op zoek naar een fysiek verkooppunt in de buurt. Zo creëren we op een moderne manier extra traffic naar de winkels van onze partners. Hier zullen ze de meubels echt ervaren.
De retailer ontzorgen
Iedereen in zijn kracht zetten en de retailer ontzorgen, dat is de gedachte achter het concept van JaxxChoice. "Wij verzorgen de marketing, social media, het logistieke aspect en de service afwikkeling. Zo kan de winkelier zich volledig focussen op de verkoop." Tevens doet JaxxChoice standaard aan dropshipment en biedt het een constructiegarantie aan van vijf jaar.
Extra stapje zetten
De eerste vijf jaar van JaxxChoice zijn voorbijgevlogen. Wat gaan de volgende jaren brengen? JaxxChoice is goed op weg naar een landelijke dekking, met een afgebakend marktgebied voor haar partners, om zo tot een goede verkrijgbaarheid van het product te komen. Mandy weet zeker dat het hele team zich ook de komende vijf jaar weer vol in gaat zetten voor het meubellabel. "Het succes is mogelijk gemaakt door het enthousiasme van het vakkundige team. We hebben korte lijntjes en kunnen daardoor snel schakelen. Er is bijvoorbeeld altijd iemand bereikbaar voor de partners, zelfs op zondagen. We zijn allemaal bereid om een stapje extra te zetten. Dat maakt het ook zo leuk", besluit Mandy.
Meer informatie:
JaxxChoice
www.jaxxchoice.nl
Mandy Willemsen
06-12787749
[email protected]
Wiebe Bouma (New Ambiance)
06-12151289
[email protected]