Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumentenombudsdienst: bijna 500 geschillen op het gebied van meubelen en stoffering

Vorig jaar vonden 14.119 mensen hun weg naar de Consumentenombudsdienst in België. Sinds het uitbreken van de coronacrisis en de daarbij horende maatregelen, is het aantal dossiers op een constant, hoog niveau gebleven. In 3635 dossiers werd een bemiddeling opgestart tussen consument en onderneming, met het oog op het bereiken van een minnelijke oplossing. 3846 dossiers werden doorgestuurd via het unieke loket van de Consumentenombudsdienst. Dat blijkt uit het achtste jaarverslag dat uitgebracht is.



Net als de vorige jaren kwam van alle sectoren de bouw het meest in aanraking met de COD in 2022, met name het onderhoud en de reparatie van woningen, zoals loodgieters, metselaars en tuinaanleggers. Met 916 dossiers staat die sector met stip op één, gevolgd door meubelen en stoffering met 487 aanvragen. Over alle sectoren heen, was de grootste oorzaak van een geschil een product dat niet werd geleverd of een dienst die niet werd verleend. 

Bron: Consumentenombudsdienst

Publicatiedatum: