Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vloerbedekking Marktmonitor 2023 zoomt (ook) in op aanbieders van vloerbedekking

De Vloerbedekking Marktmonitor 2023 is uit. Marktdata biedt hiermee inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot vloerbedekking, de marktposities van de belangrijkste aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen) per soort vloerbedekking en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Daarnaast worden prognoses geschetst voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.

Het onderzoeksrapport bevat een schat aan marktinformatie over de markt voor vloerbedekking in Nederland en is uitermate nuttig en interessant voor de afdelingen algemeen management, marketing en productontwikkeling van toeleveranciers in de vloerenbranche en branche gerelateerde organisaties.


Foto ter illustratie: Forbo Flooring, Flotex planks 139002 | Marmoleum Concrete 3724.

Big data
Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2019 t/m 2022) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van vloerbedekking? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten vloerbedekking en productkenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van alle soorten vloerbedekking in kaart gebracht (merken, winkelformules en verkoopplatformen).

Het onderzoeksrapport bestaat uit 13 hoofdstukken, te weten vloerbedekking totaal, vloerkleden, tegels, laminaat, pvc-vloeren, tapijt, matten, vinyl, zeil, parket, houten vloeren, kurkvloeren en onderzoek verantwoording.

Trends
De ontwikkelingen en trends zijn zowel in de periode vóór als tijdens de corona pandemie in kaart gebracht. Hierdoor biedt het onderzoeksrapport een helder inzicht in de gevolgen van de corona crisis voor de markt voor vloerbedekking. Maar ook de actuele ontwikkelingen als gevolg van de hoge inflatie en economische onzekerheid zijn in het onderzoeksrapport helder in beeld gebracht.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften.

Online zoekverkeer
Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen).

In de Vloerbedekking Marktmonitor 2023 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van vloerbedekking. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op vloerbedekking.

Harde informatie
Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 147 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 30.000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten vloerbedekking en belangrijke productkenmerken, zoals woonstijl, kleur, materiaalsoort en productopties. Ook krijg je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de meest gezochte merken, winkelformules en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van vloerbedekking per type vloerbedekking.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het onderzoeksrapport telt maar liefst 212 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen. Via de knop links in bovenstaande afbeelding kun je het inhoudsoverzicht raadplegen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR  Almelo
0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: