Meer naamsbekendheid, in contact komen met je doelgroep of een extra kanaal waar je jouw producten kunt verkopen; het kan allemaal via social media. Maar om de juiste doelgroep te bereiken, heb je een social media kanaal nodig dat past bij je bedrijf en bij je doelgroep. Ieder social media kanaal heeft zijn eigen (primaire) doelgroep en imago.
Aafke Melgers geeft namens INretail een overzicht van de vier grootste social media kanalen om te bepalen of jij ze wel of niet in moet zetten voor jouw winkel.
Facebook
Facebook is nog altijd het allergrootste social media platform ter wereld; het social media kanaal telde in 2022 zo’n 10,3 miljoen gebruikers binnen Nederland. Richt jij je op een doelgroep met een leeftijd tussen de 25 en 75 jaar? Dan is Facebook een geschikt platform om jouw doelgroep te bereiken.
Via Facebook kun je berichten delen met foto’s en video’s en tekstupdates sturen met of zonder link naar jouw website. Gebruikers van Facebook zijn voornamelijk op zoek naar inspirerende, grappige en praktische content. Deel hier dus vooral interessante weetjes over jouw winkel en je team, updates over je nieuwe collectie of een praktische uitleg over jouw producten in de winkel. Denk daarnaast ook aan het delen van gewijzigde openingstijden of het voorstellen van een nieuwe collega.
Lees hier het complete artikel van INretail met de overige drie social media kanalen.