Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wendy Steenbergen over wisselwerking groothandel en woonwinkel:

"Bij woonwinkel DKW Woonvision testen we producten voor groothandel HomeBound"

Van heinde en ver komen interieurliefhebbers naar het Gelderlandse dorp Oldebroek. Waarom? Omdat HomeBound by KY hier gevestigd is. "Laatst hebben we hier nog klanten uit Polen en Litouwen over de vloer gehad", vertelt Wendy Steenbergen, dochter van eigenaren Aart en Angelique Steenbergen. Zij houdt zich binnen het familiebedrijf voornamelijk bezig met de inkoop en fotografie, maar staat als het nodig is ook in de Cash & Carry.


Wendy Steenbergen in de Cash & Carry.


Het verhaal van HomeBound is begonnen als woonwinkel. "Mijn moeder begon in 1994 een eigen interieurzaak", vertelt Wendy. "Zo'n vijf jaar later is daar ook de groothandel bijgekomen." Ook nu nog kunnen mensen terecht bij de woonwinkel. Op nog geen halve kilometer afstand van de Cash & Carry (2000 m2) is DKW Woonvision gevestigd.



Combi woonwinkel en groothandel
Er is geen enkele twijfel over de meerwaarde van de combinatie. "Het is goed dat je in contact blijft met de consument. Zij zijn uiteindelijk degene die je product in huis hebben staan", legt Wendy uit. "Het is ook een soort 
testplatform. Je ziet direct of iets wel of (nog) niet aansluit bij de klant." De winkel van 3000 m2 is ingericht in verschillende sfeerhoeken waarin verschillende stijlen gepresenteerd worden.

Toch is de vraag vanuit winkeliers niet altijd evenredig aan de vraag van de consument. "
Soms lopen groothandels en fabrikanten iets voor op de vraag. Bijvoorbeeld wit en zandkleuren zag je al een tijd overal op beurzen langskomen, maar is pas sinds de afgelopen periode populair bij onze klanten." 



Rebranding
Het is pas sinds een paar jaar dat de groothandel werkt onder de naam HomeBound. Hiervoor kenden mensen het bedrijf onder de naam Kolony. "We zijn stapje voor stapje een rebranding aan het doorvoeren. Maar dit wil je ook niet te snel doen, omdat mensen een associatie hebben bij het oude merk. Stapsgewijs pakken we dit aan." Zo is de website inmiddels op de schop genomen, is de beursstand aangepast en zijn productlabels veranderd.

Op productniveau is er niet veel veranderd. HomeBound staat nog steeds voor geïmporteerde meubelen en woonaccessoires met diverse stijlen uit landen als Indonesië, India en China. Wekelijks komen er nieuwe artikelen binnen bij het bedrijf. Het assortiment telt in totaal ongeveer 4000 verschillende artikelen.



Scent Junkie
Hieronder vallen ook producten van het nieuw label dat eind vorig jaar gelanceerd werd. "Met Scent Junkie presenteren we een eigen geurlijn. Onder het merk verkopen we roomsprays en geurstokjes." Maar de trend van het moment zijn de Amberblokjes. "Niet alleen de blokjes zelf, maar ook alles wat erbij hoort. De Oosterse geurblokjes laten een interieur warm en zoet ruiken. Ze komen in vele geuren en kleuren."



Benieuwd naar het aanbod van HomeBound? Kom dan langs bij de Cash & Carry in Oldebroek of bezoek Trends & Trade.

Meer informatie:
HomeBound
Elzenweg 7
8096 RV Oldebroek
info@kolony.nl
www.kolony.nl

DKW Woonvision
Zuiderzeestraatweg 220
8096 CH Oldebroek
0525633707
content@dkwwoonvision.nl
www.dkwwoonvision.nl