Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Raamdecoratiemontage-onderneming ontzorgt opdrachtgevers

Directeur Robin Sieval van Decopool: "De schwung zit er nu lekker in"

Na een stroeve start heeft Decopool de zaak aardig op de rails staan. Met het aantrekken van operations manager Olof Grootveld is de raamdecoratiemontage-onderneming verder geprofessionaliseerd. Dat resulteert niet alleen in een beter gevulde orderportefeuille, ook doen steeds meer ondernemers uit de interieurbranche een beroep op de diensten van het bedrijf. Verder ziet Decopool, dat met name actief is op de project- en retailmarkt, het aantal enthousiaste raamdecoratiemonteurs toenemen. "We kiezen nu voor een normale, organische groei. In het begin wilden we veel te snel, terwijl de organisatie daar nog niet klaar voor was. Sinds de zomer zit de schwung er lekker in", zegt algemeen directeur Robin Sieval.


Algemeen directeur Robin Sieval (links) met operations manager Olof Grootveld voor een van de werkbussen van Decopool.

Olof Grootveld is in oktober jl. voortvarend van start gegaan. Voorheen werkte hij op de logistieke afdeling van de Jumbo, waarbij hij zich met verandermanagement bezig hield en met name de overgang vanuit de C1000 in goede banen leidde. Bij Decopool, waar hij nu vijf maanden bezig is, heeft hij al verschillende werkprocessen verbeterd. "We moesten vooral klantgerichter te werk gaan, ons meer als partner opstellen, waarbij we zowel de klant (vaak woninginrichters) als de eindklant (de consument) blij moeten maken. Als Decopool doen we er alles aan om de opdrachtgever te ontzorgen", benadrukt Olof.

Decopool levert een bijdrage aan het tekort aan vakmensen in de interieurbranche. De raamdecoratiemontage-onderneming is landelijk actief. Inmiddels zijn 16 ervaren monteurs in de weer voor het bedrijf.
Woninginrichters en andere verkopende partijen van raamdecoratie kunnen van Groningen tot Maastricht en van Vlissingen tot Den Helder een beroep doen op deze pool van vaklieden. "We hanteren vaste tarieven en voorrijkosten, of we nu 5 minuten of 2,5 uur moeten rijden", vertelt Robin Sieval. "Uiteraard hopen we dat we door heel Nederland raamdecoratiemonteurs aan kunnen trekken. Indien van toepassing leiden we ze zelf op."



Planbureau
In de beginperiode werden nieuwe monteurs te snel in het diepe gegooid, met als gevolg klachten die druk legden op het planbureau. Daar heeft de directie van geleerd. "We waren te veel als een groot bedrijf bezig terwijl de persoonlijke aandacht juist heel belangrijk is. Nieuwelingen lopen nu de eerste tijd met een collega mee en pas als ze vakbekwaam zijn worden ze los gelaten. Daarnaast voeren we veel vaker (telefonisch) overleg met de opdrachtgever. Dit alles heeft erin geresulteerd dat er momenteel nauwelijks nog klachten zijn. Wordt er een klacht gemeld, dan zorgen we voor een adequate oplossing. Onze planbureau hebben we dan ook uitgebreid met twee dames. Klanten die in de beginfase waren afgehaakt komen nu gelukkig weer terug. Ze zien nu dat we heel anders werken. Feit is dat we in het begin moesten uitvinden wat het beste werkte. We hebben geleerd van onze fouten", geeft Robin toe.



Vakbekwaam personeel
Decopool groeit nu gestaag. Zoals bekend is er een groot tekort aan vakbekwaam personeel. Ontstaan doordat werken met de handen binnen het onderwijsveld ondergewaardeerd werd. Inmiddels neemt de aanwas van technisch personeel toe, maar helaas nog niet genoeg binnen de interieurbranche. "Want wanneer word je er als student op gewezen dat je ook raamdecoratiemonteur kunt worden? Daar is nog veel in te winnen. Het is namelijk een ontzettend leuk vak met veel vrijheid. Het is daarnaast geen vies werk en je werkt met mooie producten."

Decopool ontzorgt
Alle (online) retailers en projectinrichters krijgen de mogelijkheid om landelijke montageopdrachten uit te besteden aan Decopool. "We maken gebruik van het planningssysteem ‘Decoloop Planning’ waarmee de woninginrichter zelf de werkbonnen kan indienen.
De aangeboden opdrachten worden door het planbureau van Decopool opgevolgd. Het planbureau maakt de afspraak met de eindklant en de opdrachtgever wordt door de systemen op de hoogte gehouden van de status. Alle bijkomende zaken worden uit handen genomen voor retailer en projectinrichter. Zij hoeven alleen maar dat te doen waar ze goed in zijn en vooraf aan de eindklant aan te geven wat de klus gaat kosten. Decopool regelt de rest. Wij maken de afspraken, meten in, monteren en houden de administratie bij."

"En als je als woninginrichter slechts vijf opdrachten per week hebt, dan is het toch ideaal om die uit te besteden aan een partij met deskundigheid? Veel goedkoper dan wanneer je eigen mensen in dienst moet houden. En verkoop je een keer raamdecoratie aan een klant buiten je eigen werkgebied, wij nemen ze wel mee op onze route!", besluiten Robin en Olof.

Meer informatie:
Decopool B.V.
Curieweg 6B
2408 BZ Alphen aan den Rijn
Tel. 036 207 6008
planning@decopool.nl 
www.decopool.nl