Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coolblue weet nipt te groeien naar een omzet van 2,35 miljard

Vandaag maakt Coolblue zijn jaarcijfers voor 2022 bekend. Met de energiecrisis, inflatie en daarmee een laag consumentenvertrouwen, was 2022 een uitdagend jaar. Toch is het Coolblue gelukt om het jaar af te sluiten met een recordomzet van 2,35 miljard euro, een iets hoger resultaat dan een jaar eerder (+0,6%). De groei kwam onder andere door de harde groei in Duitsland naar een omzet van 174 miljoen euro, de groei in marktaandeel op productgroepen zoals wasmachines en laptops in Nederland en België en de grote vraag naar energiebesparende producten. Met een positieve EBITDA van 43 miljoen euro, was de groei echter onvoldoende om de stijgende kosten en margedruk op te vangen.


Pieter Zwart & Daphne Smit.

Groei in Duitsland zet door
Met de opening van zijn tweede Duitse winkel, in Essen, en de uitbreiding van CoolblueFietst, zette Coolblue vorig jaar zijn opmars in Duitsland verder. Mede door deze investeringen nam de omzet er vorig jaar toe tot 174 miljoen euro.

Coolblue Energie groeit knetterhard
Energie besparen was in 2022 relevanter dan ooit. Coolblue merkte een sterke vraag naar energiebesparende producten en ook Coolblue Energie groeide knetterhard. 

Recordaantal developers én doorgroeiers
2022 was ook het jaar waarin Coolblue een recordaantal developers verwelkomde én waarin veel Coolblue’ers doorgroeiden. Mede daardoor lukte het de online retailer om veel grote verbeteringen door te voeren in zijn magazijn, bezorg- en klantenservice. 

Vooruitblik op 2023: Verdere groei in Duitsland en 5 nieuwe winkels
Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue: “2023 wordt het jaar waarin we onze winkels weer een beetje beter gaan maken en we minstens 5 nieuwe winkels gaan openen. Daarnaast gaan we grote verbeteringen doorvoeren op onze websites en in onze app, om zo onze klanten nóg beter te helpen met hun keuze. Ook hebben we grote verwachtingen van de verdere groei in Duitsland waar we inmiddels een überhoge NPS van 80 hebben. En we gaan met Coolblue Energie nog meer klanten helpen met energie besparen vanuit ons spiksplinternieuwe kantoor in Utrecht. Kortom: 2022 was uitdagend maar heeft ons uitstekend voorbereid om van 2023 het aller-aller-allermooiste Coolblue jaar ooit te maken. En daar wil ik jou en alle Coolblue’ers ontzettend voor bedanken!”

Resultaten 2022
Omzet: 2,35 miljard euro (+0,6%)
Bedrijfsresultaat (EBITDA): 43 miljoen euro 
Klanttevredenheid (NPS): 67



Meer informatie:
Coolblue
www.coolblue.nl 

Publicatiedatum: