Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijf werkt samen met leveranciers als Kick Collection, Label51, Woood, Veer Carpets, Richmond Interiors en HSM Collection

Patrick en Ruben Zorge verder met Skogen: Aanbod groeit van 7000 naar 25.000 producten

De één woonde de laatste 10 jaar in Azië waar hij werkzaam was als manager in het douane- en handelsteam voor een Big Four-bedrijf, de ander was de laatste 15 jaar actief als ondernemer in de vastgoedbranche en financiële sector. Samen hadden ze al enige tijd het voornemen om de internetbranche in te gaan, meer specifiek de handel in meubelen. Toen oprichter en mede-eigenaar Nelson Zonneveld kenbaar maakte dat hij Skogen VOF wilde verkopen, hoefden de broers Patrick en Ruben Zorge niet lang na te denken.

Inmiddels zijn de mannen druk met het uitwerken van allerlei plannen. Zo zal het productaanbod in 2023 groeien van 7000 naar 25.000. Niet alleen bestaande leveranciers zoals Kick Collection, Label51, Woood, Veer Carpets, Richmond Interiors en HSM Collection zullen meer gaan aanbieden, ook wordt contact gelegd met andere fabrikanten. Daarnaast gaat Skogen zelfstandig meubelen uit het buitenland importeren en wordt zelfs in eigen beheer een meubellijn ontworpen. 


De broers Patrick (links) en Ruben Zorge van Skogen BV.

Het is nog maar twee jaar geleden dat Magazijnshopper.nl als Skogen.nl verder ging. De meubelwebshop was in 2010 door een groep vrienden opgericht om het kopen van designmeubels van hoge kwaliteit en een lage prijs voor iedereen mogelijk te maken. Met Skogen (de Zweedse vertaling van ‘het bos’) wilde de webshop iets terug doen voor het milieu. De eerste stap hierin was de samenwerking met Trees for All, dat zich al 25 jaar inzet voor een bosrijke wereld. Door drukte zag Nelson Zonneveld (hij heeft ook Solfelt.nl) echter geen kans om met Skogen goed door te pakken, waarna Patrick en Ruben Zorge om de hoek kwamen kijken. Zij mogen zich sinds 1 januari 2023 eigenaar noemen van webshop Skogen.nl en gaan de boel flink upgraden.

Nieuwe identiteit
De afgelopen maanden heeft Skogen.nl een nieuwe identiteit gekregen. Die is al goed te zien op de homepage. "Sinds maandag (20 februari) is de eerste update van de nieuwe rebranding en homepage live gegaan. De Scandinavische afkomst wordt hier meer eer aan gedaan, past beter bij het Scandinavische design. Dus niet over de top, om maar wat te noemen. De uitdaging is wel om hier een label als Richmond Interiors te integreren, een merk dat relatief uitgesproken is", vertelt Patrick.
De komende drie tot zes maanden worden alle subpagina's onder handen genomen. "Elk onderdeel wordt beet gepakt. Dat vergt enorm veel tijd, want de gehele site wordt doorontwikkeld en verbeterd. Zo zullen we bijvoorbeeld volop gebruik gaan maken van exclusieve content door middel van 360 graden- en microfotografie."

Dropshipment
"Onze visie met Skogen BV is een stuk uitgebreider dan die van de vorige eigenaar", gaat Patrick verder. "Het werd voorheen gerund op basis van dropshipment, daar gaan wij wel flink verandering in brengen. We hebben inmiddels een magazijn geopend in Alkmaar en zullen naast dropshipment ook gaan werken met eigen voorraadbeheer in combinatie met een zelfstandige vervoersdienst. We zullen met leveranciers in gesprek gaan over bestsellers, om die alvast in te slaan. Voordeel is dat we dan sneller kunnen leveren en ik denk ook dat dealers liever op deze manier zaken doen dan via dropshipment, omdat dat vaak voor veel extra werk zorgt voor de leverancier. De consument koopt iets bij een webshop dat op een zolderkamertje wordt gerund. Die kunnen vaak niet de juiste service bieden en dat gaat dan weer ten koste van derde partijen die wel professioneel bezig zijn."

Eigen huislijn
"In het laatste kwartaal van dit jaar zullen we onze eigen huislijn introduceren. Hoe die eruit komt te zien kan ik nog niet zeggen. Het zal in elk geval een basislijn (ook minimalistisch) voor de Nederlandse en Belgische markt worden. Op die manier willen we de identiteit van Skogen meer laten zien.

Daarnaast gaat ons productaanbod in 2023 van 7000 naar 25.000. Dat doen we met de huidige leveranciers, maar er zullen zich ook nieuwe merken aansluiten en door eigen import", aldus Patrick, die de focus legt op de algehele bedrijfsvoering van Skogen en ook het team zal aansturen. Broer Ruben zal zich gaan focussen op de backoffice en import-export. Skogen richt zich globaal gezien op 25- tot 55-jarigen, maar wilt in principe voor iedere consument wat te bieden hebben.

Wil je als leverancier mogelijk zaken gaan doen met Skogen? Stuur dan een mail naar patrick@skogen.nl.

Meer informatie:
Skogen.nl
www.skogen.nl