Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Retailbeurs Utrecht van zondag 12 t/m dinsdag 14 maart:

Beursmanager Arriën van den Berg: "Deze periode vraagt om evolutie en niet revolutie”

De kop van het nieuwe beursseizoen is er inmiddels af, maar de inkoopperiode is zeker nog niet ten einde. Sterker nog, in Utrecht worden momenteel de puntjes op de i gezet voor het volgende inkoop- en netwerkevenement. Van zondag 12 t/m dinsdag 14 maart zal de Retailbeurs in Jaarbeurs Utrecht gehouden worden. Verdeeld over drie etages kunnen bezoekers de nieuwste collecties bewonderen van vele merken.


Arriën van den Berg, beursmanager van de Retailbeurs Utrecht.
Bekijk hier de lijst met exposanten in de kitchen-dining-home-living.


Beursmanager Arriën van den Berg legt uit dat er hard aan de weg getimmerd wordt om het aanzien van de beurs te vergroten. "Vorig jaar hebben we gebruikt om te leren. We hebben een uitgebreid onderzoek gedaan naar de wensen en behoeftes van bezoekers en exposanten." Op basis hiervan is beleid bepaald voor de organisatie. De eerste veranderingen zijn al zichtbaar. Zo is de gehele huisstijl op de schop genomen en worden er op social media grote stappen gezet.



Wisselwerking met exposant
Tegelijkertijd legt Arriën uit dat het houden van een geslaagde beurs een gezamenlijke opdracht is. De wisselwerking tussen beursorganisator en exposant is hierbij cruciaal. "We moeten het samen doen. Wij verzorgen de locatie, gaan op zoek naar nieuwe doelgroepen en bieden faciliteiten aan. Maar de winkelier wil uiteindelijk uitgenodigd worden door de exposant." Dit bleek uit het onderzoek van de beursorganisatie.

Vandaar zal de organisatie nog veel meer in gesprek gaan met de deelnemers. "Wij kunnen marketingplannen en -uitingen voorbereiden voor de exposanten. Vervolgens is het de bedoeling dat zij deze gebruiken om hun netwerk te bereiken. Hier zijn we momenteel een inhaalslag aan het maken." 



Inspireren, aanbod, inkoop en netwerken
Uit het onderzoek kwam onder andere naar voren dat bezoekers voornamelijk op zoek zijn naar inspiratie,
een verrassend aanbod verwachten, een gemakkelijk inkoopproces ambiëren en willen netwerken. Vandaar dat er extra groot uitgepakt werd tijdens de eerste inkoopdag van 2023. "Dit was een groot succes. We hebben veel leuke reacties gehad", vertelt Arriën. "Exposanten waren zeer tevreden en geven aan meer verkocht te hebben dan voorheen." Gedurende de dag waren er sprekers aanwezig en na afloop werd er geproost op het nieuwe jaar na de theatervoorstelling van Rudolph van Veen in het Beatrixtheater. 
 


Geen revolutie maar evolutie
Op deze manier wil de organisatie van de Retailbeurs stapje voor stapje het aanzien binnen de branche vergroten. "Ik ben ervan overtuigd dat deze periode vraagt om evolutie en niet een revolutie. Het is een proces dat tijd nodig heeft." Arriën ziet dat deze aanpak al zijn vruchten af begint te werpen. "We zijn zeer tevreden over de aanmeldingen die we binnen hebben gekregen voor de komende Retailbeurs. Deze lijn gaan we zeker doorzetten."



Kwaliteit boven kwantiteit
Met de flinke concurrentie van internationale evenementen is het voor de Retailbeurs noodzaak om onderscheidend te zijn. Dat doet het onder andere door het uiteenlopende aanbod. "Liever wat kleiner aanbod met kwalitatief goede bedrijven, dan massa maar minder bijzondere ondernemingen. We zullen ons daarom nog meer gaan specialiseren in nichemarkten", aldus Arriën. 

Bij Trade Mart Utrecht vinden bezoekers alles onder één dak. Binnen de segmenten Kitchen & Dining Home, Living & Design, Fashion & Lifestyle en Jewels & Watches biedt het een ruim aanbod aan woonaccessoires, collecties op het gebied van koken en wonen, juwelen, horloges, modeaccessoires en meer.



De moeite waard
Tenslotte roept Arriën iedereen op om de Retailbeurs te komen bezoeken. "De exposanten hebben weer veel nieuws te laten zien. Naast dat de locatie prachtig is, ligt het pal naast station Utrecht Centraal en is er beschikking over ruime parkeergelegenheid. Het is zeker de moeite waard om een kijkje te komen nemen."

Van zondag 12 t/m dinsdag 14 maart zal de Retailbeurs in Jaarbeurs Utrecht gehouden worden. Aanmelden kan gratis via deze link.


Meer informatie:
Trade Mart Utrecht | Retailbeurs
Jaarbeursplein
Postbus 8500
3503 RM Utrecht

Bezoekers
030 295 5911
info@jaarbeurs.nl

Exposanten
030 295 2999
service@jaarbeurs.nl