Het mediterrane designmeubel- en decoratiemerk Kave Home, gevestigd in Sils (Girona), sluit 2022 af met een omzet van 153 miljoen euro. Dat betekent een groei van 34% in 2022 en een verdubbeling van de omzet sinds 2020.
Zoals gemeld door Kave Home, boekte het bedrijf vorig jaar een sterke groei in alle verkoopkanalen en opende het in totaal 42 nieuwe verkooppunten in 13 landen, waaronder 2 nieuwe eigen winkels en 40 nieuwe franchise- en shop-in-shops. Dat meldt Moebelmarkt.
Gelijktijdig met het 40-jarig jubileum van de Groep in januari 2023, werd Francesc Julià Ametller benoemd tot CEO, waarmee het transitieproces in het senior managementteam van het bedrijf op gang kwam. Francesc, een econoom die zijn carrière begon in de financiële wereld, consolideert met deze functie een carrière van meer dan 6 jaar bij Kave Home, waar hij verantwoordelijk was voor verkoopbeheer, marketing en operaties. Francesc Julià Gelabert, oprichter van de groep en voormalig CEO, zal de Raad van Bestuur voorzitten en nauw betrokken blijven op het gebied van design.
CEO Francesc Julià: “Met het succes van onze omnichannel marktecosystemen en een ongekend marktaandeel hebben we weer een stap voorwaarts gezet richting 2022.
De opening van onze eerste flagshipstores in Singapore aan het eind van het jaar was de eerste stap in ons uitbreidingsplan in de Zuid-Aziatische regio, waardoor we een wereldwijde referentie zullen worden in deze sector.” In 2023 staat een uitbreiding van 80 arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor en ruim 50 arbeidsplaatsen in het nieuwe logistieke platform gepland.
Het komende jaar zou weer een spannend jaar moeten worden voor Kave Home. De groep verwacht meer dan 60 nieuwe verkooppunten te openen, waaronder de eerste eigen winkels in Frankrijk en Italië, en een verwachte omzet van meer dan 200 miljoen euro. Daarnaast is de groep van plan om te verhuizen naar zijn nieuwe logistieke platform in Tordera, Barcelona. Het macrocomplex van 55.000 m2, dat kan worden uitgebreid tot meer dan 90.000 m2, zal een centrum voor hergebruik en recycling van meubels en een onderzoeks- en ontwikkelingsgebied omvatten, en zal cruciaal zijn voor de toekomstige expansie van het merk op het Europese continent.
Bron: Moebelmarkt.