Over enkele weken zullen meer dan 400 exposanten deelnemen aan de Stockholm Furniture Fair (SFF). Van dinsdag 7 t/m zaterdag 11 februari tonen deze meubel- en verlichtingsbedrijven hun nieuwste collecties in Stockholmsmässan. Ook BelgoFurn, de exportpromotiedivisie van Fedustria, zal aanwezig zijn in Zweden. Met een paviljoen van ruim 400m² en zeven bedrijven zal de Belgische aanwezigheid niet onopgemerkt voorbij gaan.
ROOLF is één van deze bedrijven. Het designmerk uit Oostrozebeke maakt zich op voor haar debuut op de beurs. "Stockholm is een belangrijk zakelijk centrum in Europa en economisch heel erg interessant", zegt managing director Christophe Harinck. "Enerzijds zijn we ervan overtuigd dat ROOLF beantwoordt aan de behoeften van de Scandinavische markt. Anderzijds kan de beurs ook een gelegenheid zijn voor professionele ontwikkeling en het delen van kennis en ervaringen."
Christophe Harinck, managing director bij ROOLF.
Raakvlakken
De match tussen ROOLF en de Scandinavische cultuur speelde een rol in de beslissing om deel te nemen. "De Zweedse consumenten staan bekend om hun grote interesse in lifestyle en hebben een voorkeur voor eenvoudig maar elegant design", legt Christophe uit. Vandaar dat een deelname gezien wordt als een unieke kans om ROOLF voor te stellen aan groter publiek.
Het is voor Christophe duidelijk dat er overeenkomsten zijn tussen retailers uit de Benelux en Scandinavië. "Beide stijlen hebben een grote invloed gehad op de internationale designwereld. Scandinavisch design, met name het Deense, wordt vaak beschouwd als het Neerlandse voorbeeld voor een eenvoudig en functioneel design", stelt hij. Tegelijkertijd ziet hij ook verschillen: "Terwijl Belgisch en Nederlands design vaak wordt gekenmerkt door een strakke en verfijnde esthetiek, staat Scandinavisch design voor minimalistische lijnen, met de focus op natuurlijke materialen."
Sneak preview
Wie de noviteiten van ROOLF wil ontdekken moet uiteraard de beurs bezoeken. Toch licht Christophe een tipje van de sluier. Naast verschillende poefs en in- en outdoor tapijten, zal er een gloednieuwe collectie getoond worden. "We pakken uit met Silky, een totaal ander concept, doch nog altijd met dezelfde basis. Met de Silky-collectie willen we een beduidende upgrade maken door het introduceren van een zijde-look stof die een veel zachter gevoel heeft." Bij de afwerking is gewerkt met de edele Engelse stikking en zijn de zitmeubelen voorzien van een binnenzak, waardoor de hoezen afneembaar zijn.
Dotty
Daarnaast zal de Dotty-collectie hogen ogen gooien. Vijf jaar geleden werd deze op de markt gebracht, waarna ROOLF direct een Duitse Red Dot Award ontving. Dankzij het 100% dun gesponnen en UV-gestabiliseerd polypropyleen zijn alle stoffen bestand tegen de zon én de regen. Er wordt gebruik gemaakt van unieke multicolored garens, wat net dat beetje extra effect geeft.
Benieuwd hoe dit er in het echt uitziet? Bezoek ROOLF dan van dinsdag 7 t/m zaterdag 11 februari tijdens de Stockholm Furniture Fair in Stockholmsmässan.
Meer informatie:
ROOLF
Wantestraat 16
B-8780 Oostrozebeke
+32 (0)423 832 887
info@roolf-living.com
www.roolf-living.com


Abonneren
Vacatures
- Bedrijfsleider | Cools Bekledingen
- Account Manager Nederland | Bodilson
- Accountmanager | STEEL Benelux BV
- Commercieel Administratief Medewerker | Blend Window Fashion
- Accountmanager Noord Nederland | Gerster
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Groothandel in hout- en plaatmateriaal failliet
- Eén van Duitslands oudste bankenfabrikanten vraagt faillissement aan
- JYSK geeft verlaat buitenseizoen boost door 130 tuinartikelen extra in prijs te verlagen
- Mira Nasruddin rond droomproject af: landelijke woning krijgt complete metamorfose
- Woonwinkel in midden-Nederland te koop aangeboden
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Christophe Harinck maakt zich met ROOLF op voor debuut SFF:
"Zweedse consument staat bekend om interesse in lifestyle en elegant design"
Publicatiedatum:
Auteur:
Sietse Hielkema
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-25 Relaxfauteuil voor buiten is 'gat in de markt'
- 2023-05-25 Militairen krijgen peperdure Green Egg barbecue, maar worden op matje geroepen
- 2023-05-24 Vondom komt met heruitgave Posidonia-collectie
- 2023-05-23 De transformatie van Exotan: "Alles wordt rigoureus aangepakt"
- 2023-05-23 Barbecook komt met draagbare Joya-barbecue
- 2023-05-23 Dit zijn de winnaars van de Garden Preview Awards
- 2023-05-23 'We staan open voor samenwerkingen met designmerken'
- 2023-05-22 Designicoon trekt de wijde wereld in
- 2023-05-19 JYSK geeft verlaat buitenseizoen boost door 130 tuinartikelen extra in prijs te verlagen
- 2023-05-19 Lujo Gardens opent tuininspiratiecentrum in Uden voor zowel B2C- als B2B-klanten
- 2023-05-17 "Deel van de verkooppunten verkoopt juist erg goed en heeft veel hogere orderwaardes"
- 2023-05-17 Borek-baas Bogaers koos niet voor beste bod, maar ging voor sympathiekste investeerder
- 2023-05-17 Furnified lanceert 1e collectie outdoormeubelen
- 2023-05-16 'Door elegantie en verfijning aan onze producten toe te voegen, voldoen we aan wat we beloven'
- 2023-05-15 '20 procent minder tuinmeubelen verkocht'
- 2023-05-12 Opnieuw exclusieve samenwerking tussen Daily Paper en Fatboy
- 2023-05-11 Introductie van de Kettal outdoorkeuken die de buitenruimte naar hoger niveau tilt
- 2023-05-10 Ethimo en Studio Amdl Circle presenteren Cosmo
- 2023-05-10 8 tips voor een duurzame tuin
- 2023-05-09 Nationale Tuinweek 2023 komt eraan