Nederlanders investeren steeds meer in het slimmer maken van de buitenkant van hun woning. Inmiddels is er €607 miljoen besteed aan slimme rolluiken/gordijnen en €560 miljoen aan slimme zonwering. Daarnaast is er ook nog €236 miljoen besteed aan slimme garagedeuren. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.
Foto: De Zonwering Fabriek.
Sterke omzetgroei
Nederlanders besteedden in totaal €1,4 miljard aan de productiecategorie slimme raambekleding en garagedeuren. Dit was een jaar geleden nog €698 miljoen. Procentueel is de groei het sterkst bij zonwering (294%), gevolgd door garagedeuren (105%) en rolluiken/gordijnen (38%). De gemiddelde besteding is het hoogst voor zonwering (€2.125), gevolgd door rolluiken/gordijnen (€1.558) en garagedeuren (€1.186).
Slechts klein deel van huizen
Ondanks de hoge omzet in deze productcategorie is slechts een klein deel van de huizen uitgerust met slimme raambekleding of garagedeuren. Voor slimme rolluiken/gordijnen is dit 5%, voor zonwering 3% en voor garagedeuren eveneens 3%. Elke subcategorie is het afgelopen jaar wel met 2%-punt gestegen.
Verdubbeling mogelijk
Eén op de twintig consumenten zegt dat ze binnen nu en een jaar slimme rolluiken/gordijnen wil aanschaffen. De aankoopintentie van zonwering is eveneens 5%. De investeringsintentie in slimme garagedeuren ligt iets lager (3%). Wat opvalt is dat toekomstige kopers van slimme zonwering aanzienlijk minder willen besteden (€1.017) dan de huidige gemiddelde besteding van €2.125.
Meer informatie:
Multiscope
www.multiscope.nl

Abonneren
Vacatures
- Verkoopmedewerker Showroom | Table du Sud
- Verkoper | Domstad Slaapspecialist
- Retail shop assistent | Furnified Brandstore Amsterdam
- Accountmanager | Livingfurn
- Allround verkoper | Blue Rebel Interior
- Accountmanager | Just Design
- Customer service specialist | Profurn
- Internationaal Inkoper Sanitair | RIHO International
Top 5 - gisteren
- Sfeerverslag uitreiking awards Woonindustrie
- Decohome sluit na bijna 50 jaar de deuren
- Forse groei Vipack bezegelt met nieuw pand en uitbreiding van meubelcollectie
- Nieuwe accountmanagers Villeroy & Boch aan de slag bij divisie Bathroom and Wellness
- Meer dan 150.000 mensen bezochten Ambiente en Christmasworld
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Meer uitgegeven aan slimme buitenkant woning: €1,2 miljard aan rolluiken en zonwering
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-07 Vincent Van Duysen ontwerpt voor Serax outdoorcollectie geïnspireerd op kloosterleven
- 2023-02-06 "Zweedse consument staat bekend om interesse in lifestyle en elegant design"
- 2023-02-06 Wittmanns eerste outdoorcollectie, in samenwerking met Ethimo
- 2023-02-06 Buitenhof opent eerste vestiging in het noorden
- 2023-02-01 Kassenspecialist Hoklartherm presenteert Rudi
- 2023-01-30 Gamma Dronten in volle voorbereiding voor het tuinseizoen 2023
- 2023-01-30 Nieuwe agent voor Roolf Living
- 2023-01-30 Chill-Dept. lanceert nieuwe collectie duurzame en stijlvolle buitenmeubelen
- 2023-01-27 "2022 was een voorspoedig jaar, maar 2023 biedt veelbelovende vooruitzichten'
- 2023-01-27 ADEZZ group schenkt €2500 aan KiKa
- 2023-01-26 Ethimo en Christophe Pillet creëren nieuwe lijn buitenmeubels voor 'leven op zee'
- 2023-01-23 Welke tuinset kies jij?
- 2023-01-20 Fatboy slaat handen ineen met luxe Frans bedrijf
- 2023-01-19 Meer uitgegeven aan slimme buitenkant woning: €1,2 miljard aan rolluiken en zonwering
- 2023-01-10 'Plagiaat? Als ontwerper heb je het nakijken'
- 2023-01-09 Dit zijn de tuintrends voor 2023
- 2023-01-06 Ocean Master Mega Max door Tuuci
- 2023-01-06 Allure: de modulaire tuinbank van Talenti
- 2022-12-23 "Oplevering blijft al 2 jaar uit na vele smoesjes"
- 2022-12-23 "We zien onszelf als een dolfijn, niet als walvis"