'80 procent van Heimtextil-exposanten behaalt beursdoelen op de derde dag al'

Een internationaal sterk bezochte Heimtextil zet de koers voor een succesvol beursjaar voort. Ruim 44.000 kopers maakten gebruik van de mogelijkheid om deel te nemen aan de wereldwijde markt voor woon- en projecttextiel. Tijdens het event kregen ze een ​​gebundeld overzicht van de wereldwijde textielinnovaties - van vezels, garens, meubel- en decoratiestoffen, functioneel textiel, outdoorstoffen, kunstleer en behang tot bed- en badtextiel, matrassen, slaapsystemen, gordijnen en sierkussens.

De top tien van exposerende landen waren China, India, Turkije, Pakistan, Italië, Duitsland, Spanje, Portugal, Frankrijk en Groot-Brittannië. De belangrijkste bezoekerslanden waren Duitsland, Italië, Turkije, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Spanje, Pakistan, India en Griekenland.


Heimtextil Trend Space | Photo: Messe Frankfurt / Pietro Sutera.
Bekijk hier de fotoreportage van Wonen360.


Tevredenheid
Volgens representatieve onderzoeken van de organisatie had 80 procent van de exposanten hun beursdoelen op de derde dag al bereikt. De tevredenheid over de kwaliteit van de bezoekers was ook erg hoog: 72 procent van de bezoekers was 'topbeslisser'.

Naast het gevarieerde aanbod van volumebusiness uit Aziatische exposantenlanden, lag de focus ook op Europese design- en retailvolumes - een mix die resulteerde in een bijzonder hoge bezoekerstevredenheid: 92 procent van de kopers behaalde hun beursdoelen.

Nieuwe contacten en succesvolle bestellingen
Eindelijk een terugkeer naar nieuwe wereldwijde contacten, netwerken en bestellen: persoonlijke ontmoetingen stonden centraal op Heimtextil 2023 en werden gevierd in volle beurshallen. Dit kwam ook tot uiting in het actief bestellen van de bezoekers:

"We hadden een fantastisch Heimtextil met veel nieuwe en oude contacten. We zullen in de toekomst blijven deelnemen aan Heimtextil. Onder onze klanten bevinden zich grote Europese merken, maar we hadden ook bezoekers uit de VS, Japan, Zuid-Afrika en Zuid-Amerika op onze stand "Onze belangrijkste klanten zijn onder andere IKEA, H&M en Jysk. Onze belangrijkste boodschap is duurzaamheid. We hebben hiervoor vele onderscheidingen ontvangen, zo zijn we dit jaar door UN Habitat uitgeroepen tot 's werelds meest duurzame bedrijf. Zelfs onze standbouw is volledig duurzaam", zegt Shafiqul Alam Selim, Managing Director Karupannya Rangpur Ltd. uit Bangladesh.

Bekijk hier de fotoreportage van Wonen360.

Meer informatie:
Heimtextil
www.heimtextil.messefrankfurt.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven