B2B-fabrikant en -verdeler van handgemaakte Europese meubelen

"Het kleine Passe Partoutje van 1998 heeft een steen verlegd in de rivier van de meubelbranche"

2022 is geschiedenis. Het was een jaar dat vooral in het teken stond van de coronapandemie, de uitbraak van apenpokken, inval door Rusland in Oekraïne, het WK Voetbal en het overlijden van koningin Elizabeth II. Als interieurbranche hadden we te dealen met oplopende tarieven van grondstoffen, energie en vervoer, maar over het geheel genomen draaiden veel bedrijven een goed jaar.

Inmiddels is 2023 aangebroken. Benieuwd wat we van dit jaar kunnen verwachten. We vragen het Dirk Steenbeke van Passe Partout, een B2B-fabrikant en -verdeler van handgemaakte Europese meubelen met een van de mooiste showrooms in De Woonindustrie.

Wat zie je als grootste uitdaging voor 2023?
"Onze gestadige groei van de laatste jaren aanhouden. We nemen niks als granted. Elke dag opnieuw blijven we met ons hele team (verder) bouwen aan ons verhaal. Dus een uitdaging die dan ook juist plezier maakt in het werk. Elke dag, elke poef, elke telefoon is belangrijk en we blijven "aan" staan zodat we steeds in the top of mind blijven zitten en de loyaliteit die we krijgen van onze klanten ook verdienen."

Hoe heeft de huidige inflatie impact op je bedrijf en de sector?
"Eerlijk gezegd voelen we hier weinig van. We zijn vorig jaar weer met meer dan 10% gegroeid. Op sectorieel vlak denk ik wel dat sommige collega's het moeilijk hebben. Wat dan eerder ligt aan hun marktsegment of aanpak van de laatste jaren. Gunfactor en vertrouwen komen meer als anders bovendrijven. En dat verkrijg je niet op 1 of 2 jaar, daar werk je jaren aan."

Wat is er sinds corona veranderd?
"Voorzichtiger met de keuze van je toeleveranciers. In de slechte dagen leer je je vrienden - lees betrouwbare leveranciers - kennen. Dat was ook zo tijdens de coronaperiode. Wat wij krijgen van onze klanten geven wij ook aan onze leveranciers: loyaliteit, en dat ook in slechte (of lees eerder moeilijke) tijden. Wat ons ook gerust stelt is dat er geen zwart gat gevallen is na de corona. Men dacht dat de portemonnee terug open ging gaan voor reizen, feesten en andere zaken welke door corona verboden waren, maar ik heb het gevoel dat een gezellige "thuis" toch wel wat belangrijker geworden is dan voor corona."

Waar kijk je met trots op terug?
"Tja, op wat we elk jaar weer met een hele groep enthousiaste medewerkers en partners (Haans Lifestyle en Jasaco) neer zetten. Zoals onze huisshow, beurzen Parijs en Brussel en onze vaste stand op de Woonindustrie. Met de nodige in eigen beheer marketingstrategie met als klapper onze coffee table boek. Als ik zie met hoeveel mensen, van waar ook over de wereld, we in onze groepsapp 'PP Clan" zitten, maakt me dat toch wel stiekem heel trots. Het kleine Passe Partoutje van 1998 heeft ondertussen toch een steen verlegd in de rivier van de meubelbranche. Top toch ;-)?"

Wie wil je in het nieuwe jaar een hart onder de riem steken?
"Elke jonge ondernemer die net start verdient van mij mijn respect. Ik herken mezelf daarin en weet hoe zij met een bang hartje hun dromen willen uitbouwen naar iets waar ze niet weten waar het gaat eindigen. De glans in hun ogen, het enthousiasme en motivatie om er te geraken zijn hun drijfveer om gas te geven op hun niveau. Hen zou ik een hart onder de riem willen steken door hen raad te geven om niet op te geven, om erin te blijven geloven, failure is not an option. Dreams can come true ;-)."

Meer informatie:
Passe Partout 
www.passepartoutnv.be  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven