Rasmus T. Andersen van House Nordic:

"We gaan onze prijzen aanzienlijk verlagen om klanten tegemoet te komen"

Het afgelopen jaar werd gekenmerkt door sterk stijgende vrachttarieven, waardoor ook House Nordic genoodzaakt was de prijzen naar boven bij te stellen. Nu de spotprijzen aanzienlijk zijn gedaald, wil het interieurbedrijf iets terug te doen voor haar klanten. "Dit vinden we de normaalste zaak van de wereld, omdat we veel steun van hen hebben gekregen", laat Rasmus T. Andersen weten.

Vandaar dat House Nordic, dat ook actief is op de Nederlandse markt, de prijzen van velen producten aanzienlijk heeft verlaagd. Rasmus licht dit nader toe: "Als klanten iets kopen van House Nordic moeten ze echt het gevoel hebben dat ze kwaliteit krijgen voor hun geld. Dit is een van de succescriteria geweest, waardoor we momenteel in zoveel landen actief zijn. Als we ons niet aanpassen aan de markt, kunnen we de doelgroep niet bereiken. De prijs die betaald moet worden voor een product is een belangrijke maatstaf voor onze klanten."


Nicklas Paw Petersen, Rasmus T. Andersen en Morten Pedersen van House Nordic. Afgelopen editie stond het interieurbedrijf voor het eerst op Maison&Objet.

Positieve reacties
Afgelopen vrijdag, 16 december, heeft House Nordic deze prijsverlagingen doorgevoerd. Het werd al snel duidelijk dat deze actie in goede aarde is gevallen. "Van meerdere retailers, uit verschillende landen, hebben we al positieve reacties gekregen", vertelt Rasmus trots. "Voor sommige bedrijven was het een grote verrassing. Dat kan ik goed begrijpen, aangezien we een van de eerste zijn die de prijs verlagen. Sterker nog, misschien zijn we wel de eerste..."



Investeren in lange termijn 
Bij de Deense onderneming zien ze het deduceren van de tarieven als een investering. "Uiteraard gaat het ten koste van onze marges", geeft Rasmus eerlijk toe, "maar op lange termijn zal het zich uitbetalen. Een langdurige samenwerking met een gezonde retailer is ook positief voor ons." Niet alleen voor nieuwe klanten gelden de prijsverlagingen, maar juist ook voor de huidige klanten van House Nordic. "Zij hebben ons al langere tijd geholpen te groeien."



Nieuwe spring/summer2023 catalogus
Niet alleen met aantrekkelijke prijzen wil House Nordic haar klanten prikkelen, ook komt de interieurspecialist met een reeks noviteiten. Zo is er tegelijkertijd een compleet nieuwe
spring/summer2023 catalogus uitgebracht. "Meer dan 100 producten hebben we gelanceerd, allemaal ontworpen op basis van de laatste trends." Zowel op Maison&Objet als TrendSet zullen deze artikelen te bewonderen zijn. Dit is de tweede keer dat er geëxposeerd wordt in Parijs en de eerste keer in München.

Meer informatie:
House Nordic
Rebslagervej 6
DK-5471 Søndersø
+45 31 40 11 88
info@housenordic.dk
www.housenordic.dk


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.