Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Lef tonen in onzekere periode''

Brabantse internetondernemer slaat nieuwe weg in en start meubelbedrijf

Een leadgeneratie platform, een marketing- en salesbureau waaronder ook Beestjes Kwijt en nu ook nog eigenaar van een meubelbedrijf. Merijn Janssen uit Helmond draait er zijn hand niet voor om. Dat wil zeggen, hij gaat een mooie uitdaging nooit uit de weg. En dat gaat het eigenaarschap van NJOJ Dutch Design zeker worden. “Dit project wordt misschien wel de grootste uitdaging tot nu toe. Maar ik heb het volste vertrouwen in het product én in ons team.”

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dat geldt absoluut voor Merijn Janssen (40). Opgegroeid in een creatief nest, tussen de muren van een oude smederij. Dé perfecte plek voor kinderen om zichzelf creatief te ontwikkelen. “Ik was eigenlijk elke dag aan het knutselen met hout, papier en verschillende gereedschappen. Dat ik nu eigenaar ben van een meubelbedrijf, is dus eigenlijk helemaal niet zo gek.”


Merijn Janssen.

Lef tonen in een onzekere periode
Een pandemie, hoge energieprijzen, inflatie en ook nog een oorlog aan de rand van Europa… Een hoop externe factoren die ondernemen er niet makkelijker op maken. De kosten stijgen en mensen houden de hand op de knip. Toch ziet Janssen juist nu kansen om het merk uit te bouwen. “Ik ben van mening dat je als ondernemer in moeilijke tijden niet stil moet zitten, maar lef moet tonen. Creatief en pragmatisch te werk gaan en tegenslagen met opgeheven hoofd trotseren. Als je overtuigd bent van je product, moet je er ook vol voor gaan. Alleen dan wordt het een succes.”

Van reseller tot eigenaar
Voor wat betreft NJOJ begon het allemaal in 2019. “We waren met ons bedrijf op zoek naar tafels, waaraan we staand kunnen werken, lunchen, vergaderen en borrelen. Vanuit mijn CIOS opleiding en sport achtergrond, ben ik me erg bewust van het feit dat zitten het nieuwe roken is.” In de zoektocht naar een geschikte tafel, liep Janssen Paul van Hoeven tegen het lijf. Een ontwerper die op dat moment een mooi en multifunctioneel product had ontwikkeld. “Ik zag de bartafel van NJOJ en was eigenlijk op slag verliefd. De tafels zien er niet alleen stoer en robuust uit, je kunt ze ook in een handomdraai veranderen van hoge bartafel tot lage eettafel.”

Hoewel de tafels een unieke uitstraling hebben en geschikt zijn voor zowel zakelijk, als particulier gebruik, worstelde Van Hoeven op dat moment met het vermarkten ervan. “Als eigenaar en oprichter van het leadgeneratie platform Problemen Kwijt, was een-en-een voor mij op dat moment als snel twee. Van Hoeven en ik sloten een samenwerkingsovereenkomst, waarbij ik de rol van reseller vervulde. Dit leidde onder andere tot de website NJOJ Brand Store.” 

Nu, twee jaar later, heeft van Hoeven besloten om NJOJ te verkopen. Hij wil zich volledig richten op zijn andere bedrijf. “Voor mij dé uitgelezen kans en hét moment om eigenaar te worden van dit mooie merk.”

De toekomst van NJOJ Dutch Design
“Als eigenaar van NJOJ heb ik nu de handen vrij om plannen, die al een tijdje op de plank liggen, op te pakken. Zo ben ik nu, samen met productontwerper Hans Heetman en metaalbewerkingsbedrijf Hieselaar, bezig met het opzetten van productextensies. Denk hierbij aan barkrukken met een rugleuning, een diningstoel, tafel banken, loungesets en BBQ meubels. Uiteraard allemaal in de herkenbare industriële stijl die we kennen van NJOJ. We willen de lijn dus uitbreiden en écht een hele range aan meubelen ontwerpen, maken en aanbieden. Hoe en op welke manier we dit gaan doen? Daar gaan we de komende tijd eens goed over nadenken", lacht Janssen.

Meer informatie:
NJOJ Dutch Design
[email protected]
www.njojbrandstore.nl

Publicatiedatum: