Waar zou Praxis nog zijn zonder digitale folder? Op een smartphone of tablet swipen en door aanbiedingen scrollen, productinformatie vergelijken en inspiratie opdoen: een groeiend aantal klanten prefereert de digitale folder. Toch zal die het traditionele reclamedrukwerk voorlopig niet vervangen. Praxis kiest voor en/en maar investeert overduidelijk in digitaal.
De mix tussen print en digitaal is nu nog ideaal omdat de uitingen elkaar versterken, vertelt Praxis’ marketing director Miranda Smit. “We bedienen er een brede doelgroep mee. Wat we tegelijkertijd zien is dat de papierprijzen stijgen en de roep om duurzame keuzes toeneemt.” De papieren folder worstelt met het imago, signaleert zij. “Dat wij hem duurzaam produceren staat los van de perceptie van veel consumenten dat papier niet langer past bij duurzame keuzes.”
Marieke de Koning van De Reclamefabriek ziet dat meer retailers zich om die reden heroriënteren. “Waar de papieren folder dominant was liggen de bereikcijfers voor print en digitaal inmiddels op gelijk niveau. Jongere doelgroepen kiezen vaker voor digitaal. De pure ontspanningsfactor die de wat oudere klant zoekt zit meer in de papieren folder. Voorkeur voor digitaal groeit wel, alleen daarom al is het een must voor retailers hiermee aan de slag te gaan."
Meer informatie:
Praxis
www.praxis.nl
Abonneren
Vacatures
- Verkoopadviseur | De RuijterMeubel BV
- Market Developer | Fabromont
- Sales- & Interior professional | Just Design
- Accountmanager Oost-Nederland | Hamat
- Accountmanager België | Bijnen Meubel Groep
- Sales en interior professional 12-20 uur p/w | BAAN
- Grafisch ontwerper (studentenjob) | Mobitec
- Accountmanager Noord-Oost Nederland | JAB Anstoetz
- Assistent Store Manager | Table du Sud
- Accountmanager Zuid-Nederland buitendienst | Rogon Products
Weer
Hoe Praxis de digitale en papieren folder combineert
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-29 Directieteam Intergamma volledig op de schop
- 2023-09-29 'Ruimere arbeidsmarkten en vertragende loonstijging zullen de desinflatietrend voortzetten'
- 2023-09-29 Maiburg staat stil bij 110 jaar Formica, de uitvinder van HPL
- 2023-09-29 Woningmarkt trekt aan, huizenprijzen in de lift
- 2023-09-29 Inflatie loopt fors terug: kleinste prijsstijgingen in zeven jaar tijd
- 2023-09-29 Drie interieurmannen in top 50 Next Leadership
- 2023-09-29 VELUX komt Belgische gezinnen tegemoet
- 2023-09-29 FNV start cao-onderhandelingen met IKEA: bodemsalarissen moeten ruim 24% stijgen
- 2023-09-29 6 slimme verkooptips in tijden van prijsstijgingen
- 2023-09-29 Veel meer hypotheek voor energiezuinige huis
- 2023-09-28 Orderportefeuille fabrikanten verslechtert, komende maanden wordt wel beter
- 2023-09-28 Aantal online bestedingen stabiliseert zich
- 2023-09-28 Wie wint een Duurzaam Wonen Award?
- 2023-09-28 'Philips verzweeg sinds 2010 duizenden klachten over apneuapparaten'
- 2023-09-28 Particuliere belegger koopt 12.500 m2 winkelruimte op Woonboulevard Zaandam
- 2023-09-27 'Faillissementen retail zorgen niet voor leegstand'
- 2023-09-27 L'Authentique kondigt plek aan waar kunst en design harmonieus samenkomen
- 2023-09-27 Selectie bedrijven stelt gezamenlijk duurzame collectie samen voor meubelindustrie
- 2023-09-27 Trends in de Nederlandse e-commercemarkt
- 2023-09-26 Zorgen centrale banken over inflatie houden aan: stijging marktrentes zet door