Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoe Praxis de digitale en papieren folder combineert

Waar zou Praxis nog zijn zonder digitale folder? Op een smartphone of tablet swipen en door aanbiedingen scrollen, productinformatie vergelijken en inspiratie opdoen: een groeiend aantal klanten prefereert de digitale folder. Toch zal die het traditionele reclamedrukwerk voorlopig niet vervangen. Praxis kiest voor en/en maar investeert overduidelijk in digitaal.



De mix tussen print en digitaal is nu nog ideaal omdat de uitingen elkaar versterken, vertelt Praxis’ marketing director Miranda Smit. “We bedienen er een brede doelgroep mee. Wat we tegelijkertijd zien is dat de papierprijzen stijgen en de roep om duurzame keuzes toeneemt.” De papieren folder worstelt met het imago, signaleert zij. “Dat wij hem duurzaam produceren staat los van de perceptie van veel consumenten dat papier niet langer past bij duurzame keuzes.”

Marieke de Koning van De Reclamefabriek ziet dat meer retailers zich om die reden heroriënteren. “Waar de papieren folder dominant was liggen de bereikcijfers voor print en digitaal inmiddels op gelijk niveau. Jongere doelgroepen kiezen vaker voor digitaal. De pure ontspanningsfactor die de wat oudere klant zoekt zit meer in de papieren folder. Voorkeur voor digitaal groeit wel, alleen daarom al is het een must voor retailers hiermee aan de slag te gaan."

Meer informatie:
Praxis
www.praxis.nl

Publicatiedatum: