Huisshow Spring/Summer'23 bij COCOmaison

''Elk item wordt in een eigentijds jasje gestoken''

De deuren bij Habufa Meubelen in Hapert, waar ook de meubelmerken Henders & Hazel, XOOON, Happy@Home en het decoratiemerk COCOmaison onder vallen, stonden begin december open voor de huisshow. Klanten konden de nieuwste items bewonderen van de Spring/Summercollectie 2023 in de prachtig ingerichte showroom in Hapert.


Remco Tolk, productmanager bij COCOmaison, poseert in de showroom. 

Het in 2016 opgerichte woondecoratielabel is ontstaan vanuit de vraag voor aankleding van de meubelmerken Henders & Hazel en XOOON. ''Een bank staat veel gezelliger in een showroom met een kussen erop, bijzettafel en een vloerkleed eronder'', vertelt Remco Tolk, productmanager die samen met Charlotte van den Bosch en een ontwerpteam verantwoordelijke is voor onder andere de productontwikkeling voor het merk COCOmaison. ''Zo is het letterlijk ontstaan: eerst als aankleding voor de andere meubelmerken, daarna verder als eigen woondecoratielabel.''

Daarna is het merk, dat zich met name richt op het middensegment, verder uitgerold tot een compleet interieurgamma: van verlichting, sierkussens, vloerkleden, plaids en bijzettafels, tot wanddecoratie of decoratie-artikelen. Van elke categorie vallen er items te zien in de gezellig gestylde showroom. Ondertussen liggen de items bij honderden dealers in de winkels gepresenteerd, waaronder in de landen Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en United Kingdom, en inmiddels ook in Kroatië, Malta en IJsland.


Blik in de showroom, waar de nieuwste producten voor de Spring Summercollectie 2023 werden gepresenteerd tijdens de huisshow.

Timeless
Het interieurmerk houdt de actuele situatie in de woonbranche nauwlettend in de gaten. ''Waar is op dit moment veel vraag naar? Daar spelen wij gedeeltelijk op in en passen we de collectie op aan, naast dat we ook altijd nieuwe trends inzetten vanuit onze internationale expertise,'' legt Remco verder uit.

''Wij volgen de interieurtrends op de voet en halen onze inspiratie vooral bij internationale beurzen, seminars, trendwatchers en ideeën van de straat, waar we op zoek gaan naar de nieuwste trends. Hier spelen wij op in. Wij hebben een nauwe samenwerking met onze productiepartners om onze eigen ontwerpen en product-ideeën vakkundig te laten produceren tegen faire prijzen en juiste kwaliteit. Dit is bepalend voor het eigen handschrift en imago van het merk COCOmaison."

En deze trendy items zijn duidelijk terug te zien in de showroom. Opvallend zijn de verschillende sfeerkamers die gecreëerd zijn. In deze ruimten is gebruik gemaakt van meerdere kleuren, die helemaal in de tijd van nu passen. Eigentijds dus, maar wel met een COCOmaison touch. Ook vallen de productfamilies op: dat houdt in dat veel producten (als familie) bij elkaar passen en die uit het zelfde materiaal bestaan. 

''We hebben, naast de trendy items ook een 'Timeless Collection', die zoals hij het zelf al zegt, tijdloos is en niet aan trends zijn gebonden. De items, zoals sierkussens en vloerkleden, worden grotendeels op de meubelstoffen van de meubelmerken aangepast, zodat deze perfect te combineren zijn. Ook zijn deze verkrijgbaar in diverse tijdloze kleuren en herkenbaar aan een Timeless COCOmaison Label."


Voor elke stijl zijn er eigentijdse items te vinden.

Duurzaamheid
Tegenwoordig kan men niet meer om duurzaamheid heen. Zo ook het Brabantse interieurmerk niet. ''Ook wij hebben nagedacht over hoe we ons steentje kunnen bijdragen aan het verduurzamen van onze items,'' licht Remco toe. ''We hebben bijvoorbeeld poefen in de collectie die gecreëerd zijn van meubelstoffen die uit 100% gerecyclede PET-flessen bestaan. Naast poefen bieden we ook duurzame vloerkleden en fauteuils aan.''

''De nieuwe ontwerpen worden qua maatvoering dusdanig aangepast dat er een minimaal aan restmateriaal overblijft. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor transport: door onder andere de kleinmeubelen en lampen vanaf de ontwerpfase middels KD constructies zodanig te ontwerpen, krijgen we het meest efficiënte vervoer.''

''Waar wij willen staan over enkele jaren?'' herhaalt Remco de hem gestelde vraag. ''Het klinkt wat cliché maar hopen de groei die we de laatste jaren hebben doorgemaakt, vol te kunnen houden. Dit zodat COCOmaison uiteindelijk een gerenommeerd merk zal zijn in de interieurbranche.''


Rechts een blik op de ''Timeless Collection''.

Meer informatie:
COCOmaison
Showroom:
Hoogakker 4
5527 AE Hapert
r.tolk@habufa.nl   
www.cocomaison.nl  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven