Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Primeur: Louis Vuitton opent meubelwinkel

Louis Vuitton kondigde vrijdag 25 november plannen aan om een ​​speciale winkel voor meubels en woonartikelen te openen in Shanghai, een wereldprimeur voor het Franse luxemerk, aangezien het ernaar streeft om verder uit te breiden naar lifestyle-aanbiedingen voor welvarende Chinese klanten.

De showroom die alleen op afspraak geopend wordt, is gevestigd in een eeuwenoud drie verdiepingen tellend herenhuis net achter Nanjing Road, de belangrijkste luxe winkelstraat van de stad.


Foto ter illustratie © Piero Cruciatti | Dreamstime.com

Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, zei in een verklaring dat de showroom enkele maanden zal worden uitgeprobeerd als een pop-up en als het succesvol is, zal het een permanent onderdeel worden.

Hoewel er tijdens een mediapreview geen prijskaartjes in de winkel te zien waren, zei een medewerker van Louis Vuitton dat een felgekleurde hangende coconstoel, ontworpen door de gebroeders Campana, meer dan $ 97.860 kost en een kleine lamp die lijkt op een glazen melkfles in leer riemen kost $ 1.452.

Een kleiner bijgebouw is gewijd aan het tonen van ontwerpen van Frank Chou, de eerste Chinese ontwerper op het vasteland die door Louis Vuitton werd aangetrokken om samen te werken aan de Objet Nomades-collectie, zoals de meubels en huishoudelijke artikelen worden genoemd.

Het vinden van nieuwe wegen voor groei, met name onder vermogende consumenten, wordt steeds belangrijker voor luxemerken in China, aangezien luxe-uitgaven onder druk staan ​​door Covid-19-beperkingen, een teruglopende vastgoedmarkt en wijdverbreide economische onzekerheid.

Louis Vuitton doopte vorige maand zijn tenen in een meer op lifestyle gericht aanbod in China toen het een winkel opende in de zuidwestelijke stad Chengdu met een tentoonstellingsruimte en een restaurant.

Bron: Insideretail.Asia

Publicatiedatum: