Leolux Experience Center in Breukelen officieel geopend

''Uitstraling van het pand communiceert met de omgeving, dat past exact bij ons merk!''

Niemand die over de A2 rijdt, kan er omheen. Het nieuwe Leolux Experience Center van bijna 3.500 m2, dat al van een afstand haar bezoekers een warm welkom geeft door de champagne gouden kleur die ze naar binnen lokt. Wanneer men binnen treedt zijn er alle merken te ervaren die Leolux te bieden heeft. Elk gepresenteerd in een eigen setting, maar toch verbonden met elkaar. Over elk detail is nagedacht; van composities van gordijnen en roomdividers tot het prominente kunstwerk in het hart van het gebouw. 'Groots, museaal en inspirerend!'

Wonen360 was bij de officiële opening aanwezig en legde het prachtige gebouw in beelden vast. Bij het interieur, de architectuur en het pand werd uitleg gegeven over de meerdere processen die doorstaan waren om tot het uiteindelijke resultaat te komen.


V.l.n.r.: Hans Filippini, Jaspar Jansen en Sebastiaan Sanders.

CEO en eigenaar van Leolux Furniture Group Sebastiaan Sanders trapte de opening af met een welkomstwoord aan alle genodigden. Hij staat als derde generatie aan het roer van het familiebedrijf. In 2012 nam hij de leiding over van zijn vader, Jeroen Sanders. 

Sebastiaan geeft als doel van het Leolux Experience Center aan dat het een plek is waar de beleving van de drie merken Leolux LX, Pode en Evidence, centraal staat naast het premium designmerk Leolux. Zowel de consument, als de architect of woonspecialist is welkom voor een heel nieuwe ervaring, met nadruk op gastvrijheid.

''Het was al jaren een droom om een Experience Center op te zetten in het midden van het land. Een reis die vijf jaar geduurd heeft. De regio is bekend, want sinds jaren zestig was Leolux al in Utrecht te vinden. Ook de ligging is perfect: een zichtbare en goed bereikbare locatie. De uitstraling van het pand communiceert met de drukke omgeving. Vanuit elke hoek is iets dynamisch te zien, en dat past bij ons merk. Elk product is met veel aandacht voor ambacht en passie gemaakt in Venlo.''


In het midden is het hospitality gedeelte te zien. De champagne kleur is binnen ook verwerkt in de trapleuningen. 

Directeur Marketing & Sales van Leolux, Hans Filippini: 
''Bij de entree is een hospitality ruimte gerealiseerd. Ook is de trap, die bij binnenkomst direct aan de rechterkant te zien is, ontworpen met diverse functies: hij begeleidt de bezoeker naar de verschillende verdiepingen in het pand, maar doet ook dienst als tribune of podium voor grote groepen.''

''Leolux is een Venlo's bedrijf, dat al generatie op generatie haar voetsporen doortrekt. Dit laten we ook in diverse facetten terugkomen. Voor de koffie hebben we bijvoorbeeld speciale organisch gevormde kopjes laten ontwerpen door onze artdirectors Studio Truly Truly. Ze zijn gemaakt bij keramiekatelier Cor Unum. Eigenlijk zorgen we bij de hele catering dat onze roots terugkomen en dus gebruiken we, als het even kan, producten van Limburgse bodem; dat geldt voor koffie, thee, bier en wijn, maar ook de Limburgse lekkernijen. Op deze manier willen wij echt een Leolux ervaring neerzetten en deze unieke beleving strekt zich door het hele pand uit.''

''Ook de samenwerkingen met designstudio's is terug te zien in het pand. Ons hart gaat sneller kloppen van creatieve samenwerkingen. Elk merk heeft zijn eigen identiteit in het gebouw gekregen door (wand) scheidingen, accessoires en bijbehorende kunst.''


Blik op meerdere opstellingen en het gebruik van 'scheidingswanden.' Rechts de speciale kopjes gemaakt voor Leolux door keramiekatelier Cor Unum.

Jaspar Jansen, Founder van i29 Interior Architects heeft een belangrijke rol gespeeld voor de interieurarchitectuur van het gebouw. ''Het Experience Center kenmerkt zich door een open transparante opzet, die recht doet aan de intenties van het gebouw. Het doel was een ontmoetingsplek waar ook ruimte is voor evenementen, shows en trainingen, naast het hoofddoel: het ontdekken van alle merken van premium designmerk Leolux. Voor al deze functies hebben wij een plek gecreëerd in het gebouw.''

''Het adviesplein is het hart van het centrum, waar stalen en adviestafels te vinden zijn op de zwevende tussenverdieping met daarboven het imposante kunstwerk 'Two Orange Lines 43' van Thomas Trum. Ook de acht meter hoge boom is een ware eyecatcher die verwijst naar de natuurlijke materialen die een belangrijke rol spelen in de producten van Leolux.''


Het imposante kunstwerk in het 'hart' van het gebouw.

Joel en Kate Booy, van Studio Truly Truly gaven de Leolux collectie vorm. Het zijn tevens ook de artdirectors van het designmerk. Deze collectie is op de bovenverdieping te bewonderen, waar composities van gordijnen en room dividers de presentatie diepte geven. 

Artdirectors Roderick en Claire Vos van hun gelijknamige design studio gaven de Pode presentie op de begane grond een unieke identiteit door middel van een intrigerende compositie van gordijnen, unieke 'vleugels' en beton stucwerk. De gordijnen voegen een architectonisch wandgevoel toe. Ook is een eigen lampencollectie toegevoegd. Het zicht op de snelweg is bewust bewaard gebleven. Ook de champagne kleur, die op de buitengevel schittert, komt in het interieur terug, zoals in de roomdividers. Dit alles geeft Pode een eigen gezicht; stijlvol met een magisch stukje surrealisme. 

Samengevat opent Leolux in Breukelen een “state of the art” Experience Center. Daarbij draait het uiteraard om de klant. Die krijgt een warm onthaal, dat past bij de beleving van de premium merken van de Leolux Furniture Group.

Meer informatie:
Leolux Experience Center 
De Corridor 9A Breukelen
info@leolux.nl 
www.leolux.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven