Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meubelbeurs Brussel ziet aantal bezoekers stijgen

"Minder orders geplaatst, tóch lagen de resultaten ver boven de verwachtingen"

Wie door de gangen van de Meubelbeurs liep zag tussen al het moois bijna uitsluitend lachende gezichten. De sfeer zat goed… heel goed zelfs. De Meubelbeurs trok de mensen in haar bubbel, een luchtbel vol positiviteit, waar zelfs de huidige uitdagingen even tot het verleden behoorden. Goede zaken gaan doorgaans gepaard met een mooie toekomst, en laat dat nu het gevoel zijn waarmee de meeste exposanten en bezoekers de beurs verlieten", laten Thomas Hibert (marketing en communicatie manager) en algemeen directeur Glenn De Maeseneer weten.


Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte.

De Meubelbeurs Brussel weet als geen ander hoe het de verouderde paleizen van Brussels Expo moet omtoveren tot een ware meubeltempel. Na het scannen van zijn ticket belandt de bezoeker er in een bubbel, helemaal afgesloten van de buitenwereld. En dit was op deze editie van de Meubelbeurs wel heel letterlijk te nemen, want velen werden aan de inkom meteen verbluft door een indrukwekkende receptie en bar in bubbel-thema. Zo was de toon meteen gezet: de corona bubbels hadden goed en wel plaatsgemaakt voor de feestelijke bubbels. En zo werd het weer feestdag in meubelland.



Resultaten ver boven verwachtingen
Mooie standen, uitgekiende decoraties en veel nieuwe collecties vormden het vervolg van wat vaak werd omschreven als een inspirerend bezoek, gekenmerkt door originaliteit, schoonheid en elegantie. Maar het zware werk en de investeringen van de exposanten werden vooral beloond met succesvol zaken doen. Want dat blijft natuurlijk de kern van de zaak. Hoewel er volgens de meeste standhouders minder orders geplaatst werden dan tijdens de post-corona editie, tóch lagen de resultaten ver boven de verwachtingen.

Bezoekerscijfers


Slaapsector
Eenzelfde geluid weerklonk in hal 6, waar het gros van de exposanten uit de slaapsector verzamelen. Een opsteker voor de standhouders. Én de organisatie, die door de positieve resultaten gesterkt wordt in het geloof en de overtuiging dat Brussel in de nabije toekomst opnieuw een belangrijke rol van betekenis voor ook het slaapsegment kan spelen.



Contractmarkt
Want zoals al vaker aangehaald werd wenst de Meubelbeurs Brussel een trefpunt te worden voor alle spelers die een plaats hebben op de meubelmarkt. Zo merken we op het plan een stijging aan exposanten met een contractmarkering, en kent ook het aantal bezoekers voor die markt een (lichte) toename. Contract is duidelijk een segment met toekomst, dat zeker zijn plaats heeft in Brussel. "Wordt vervolgt", laat de organisatie weten.

Net zoals ‘Bubble Up Your Store’, het nieuwe platform voor de exposanten van de meubelwinkel van morgen, ook een vervolg zal krijgen. Iets verderop in hal 3 werden de schijnwerpers dan weer gericht op het ‘pure design’. Qua creativiteit en inspiratie konden de realisaties van de mix aan jonge en gevestigde designers wel tellen.



Balthazar Awards
De letterlijke spotlights vielen dinsdagavond bij aanvang van de Balthazar Awards ceremonie als eerste op Boukje Adriaensen. Zij kreeg een  speciale vermelding voor ‘Best of Design Street – Design Academy’.

Mobitec (Best of Belgium), Kler (Best international), The Beds (Love at first sight) en Sofar (Best innovation) werden als winnaars van de Balthazars 2022 geselecteerd uit een nooit gezien aantal ingezonden producten (110). Zo stonden de Balthazar Awards 2022 symbool voor de gedrevenheid die onze sector begeestert.

"Zonder deze aanstekelijke drive en positiviteit zou de Meubelbeurs Brussel nooit zo warm, feestelijk en commercieel aantrekkelijk aanvoelen. Afsluiten doen we daarom met een warm gevoel van dankbaarheid en een enorme goesting naar more to come", besluit de organisatie.

De komende editie van Meubelbeurs Brussel staat gepland van 5 t/m 8 november 2023.

Publicatiedatum: