Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dit zijn de vier trends in The Bathroom Experience op ISH 2023

Demografie, klimaat, verstedelijking en levensstijl hebben een directe invloed op de ontwikkeling van de industrie. Tijdens ISH 2023 - 's werelds toonaangevende vakbeurs voor HVAC + Water - zal het trendplatform Pop up my Bathroom deze onderwerpen behandelen, ze vertalen in verbluffende visualisaties en interdisciplinaire discussies organiseren

Voor de ISH 2023 organiseert Pop up my Bathroom een ​​trendtentoonstelling met veel nieuwe en belangrijke producten voor lifestyle-georiënteerde badkamers - deze keer zal de vitrine zich in het midden van hal 3.1 bevinden. Het gaat in op vier trends die de komende jaren een cruciale rol zullen spelen in de holistische badkamerplanning. Dit keer presenteren de makers van Pop up my Bathroom trendontwikkelingen voor kleine badkamers, verkennen ze de mogelijkheden voor duurzaam badkamerdesign, bouwen ze een walk-through wellnessstudio en zoomen ze in op de emotionele kant van badkamerdesign.

Duurzame Badkamer: een topthema op ISH 2023
Duurzame Badkamer is misschien wel de belangrijkste van de vier toptrends die te zien zijn in The Bathroom Experience op ISH 2023. Pop up my Bathroom presenteert duurzaamheid in de badkamer als toekomstconcept dat streeft naar de optimale combinatie van slim, waterbesparend en energiezuinig. besparende producten, milieuvriendelijke industriële productie, duurzame materialen en duurzaam design - en tegelijkertijd het gevoel in contact te brengen met de natuur. Maar voor veel mensen is dat niet meer genoeg. De Duurzame Badkamer wordt daarom geplaatst in de overkoepelende maatschappelijke context van consumententrends zoals zero waste, die als basis voor de getoonde ideeën naar de badkamer worden overgebracht.

Een nieuwe badkamertypologie met enorm potentieel: Tiny Bathroom
De trend naar compacte badkamers voor stadswoningen zet de industrie en badkamerplanners ertoe aan om innovatieve oplossingen te ontwikkelen die specifiek zijn afgestemd op kleine ruimtes. Door de hoogste normen van comfort en gemak te combineren met een nieuwe bescheidenheid, komt de Tiny Bathroom uit zijn niche om een ​​trendy model te worden voor een groot aantal consumenten. De onderscheidende kenmerken zijn een eenvoudige esthetiek, nieuwe, verkleinde productcategorieën, slimme oplossingen, comfort en gemak, evenals een hoge mate van maatwerk. De gedigitaliseerde productie van op maat gemaakte onderdelen voor badmeubel, badkamermeubel of douche & Co. zorgt voor de nodige technische mogelijkheden. Tegelijkertijd vraagt ​​een Tiny Bathroom veel precisie, een nauwgezette planning en vakmanschap.

Welzijn Badkamer: een belevenis voor alle zintuigen
Het veranderen van uw eigen badkamer in een privé-spa gaat gepaard met de belofte van een regeneratieve time-out met gezondheidsbevorderende voordelen - een klein stukje luxe. Wellness is daarbij al jaren het sleutelwoord. Maar als je de badkamer holistisch bekijkt als belangrijk element voor welzijn, dan zijn er naast wellness nog een aantal andere componenten die een rol spelen: mindfulness, tijd voor jezelf nemen, actief bezig zijn, een opgeruimd huis, gezond eten, eenvoud. Als levensstijltrend betekent welzijn niet alleen het zoeken naar ontspanning, het betekent ook deelnemen aan zinvolle activiteiten die onze tevredenheid vergroten en ons gelukkig maken. Een Wellbeing Badkamer kan daarbij een belangrijke ondersteunende rol spelen – met zowel eenvoudige als zeer complexe producten zoals een ligbad of whirlpool (voor binnen of buiten), een infraroodsauna of individueel programmeerbare douches, klassieke watertoepassingen, een schone esthetiek, slimme producten voor therapeutische verlichting en ervaringsverhogende multimediafuncties, of een persoonlijke ruimte voor gezondheidsbevorderende activiteiten. Een badkamer voor welzijn is een plek waar alle zintuigen tot leven komen of tot leven komen - met water als het belangrijkste element.

Emotionele badkamer – hoge emotie verslaat hi-tech
De badkamer is een feelgoodruimte in huis geworden. Het plannen en realiseren van een badkamer is echter een complex proces dat van oudsher wordt bepaald door technische overwegingen. Maar terwijl de evolutie van de badkamer van een puur functionele ruimte naar een lifestyle-ruimte de rol van esthetische factoren de afgelopen decennia onevenredig heeft doen toenemen, is de druk om te kiezen voor duurzame apparatuur, de komst van LED-technologie, de wens naar connectiviteit en de toenemende programmeerbaarheid van verschillende functies bevorderen nu weer een meer technisch imago. Aan het eind van de dag is er echter één ding dat de gebruikers van de badkamer boven alles willen: pure emotie. Pop up my Bathroom onderzoekt hoe je emotionaliteit kunt brengen in een holistische badkamerplanning. Welke impact heeft het gecombineerde effect van kleuren, vormen en materialen hebben? Welke leerprocessen voor ontwerptechnieken aan de zichtzijde van de muur leiden al snel tot bevredigende resultaten? Want ook al is hi-tech in het begin nog fascinerend, het wordt al snel weer een middel om een ​​doel te bereiken. En het echte doel van badkamerplanning is hoge emotie - een emotioneel badkamerontwerp op basis van kleur, licht en zintuiglijke aantrekkingskracht, bereikt door middel van sanitair en slimme apparatuur. De eigenlijke techniek verdwijnt achter de muur. bereikt door middel van sanitair en slimme apparatuur. De eigenlijke techniek verdwijnt achter de muur. bereikt door middel van sanitair en slimme apparatuur. De eigenlijke techniek verdwijnt achter de muur.

ISH praat over de toekomst in The Bathroom Experience
Het populaire praatforum Pop up my Bathroom Atelier met workshops en paneldiscussies bevindt zich eveneens in hal 3.1 en biedt ISH-bezoekers een meerwaarde en kennisvoordeel voor hun werk. In gemodereerde paneldiscussies met vooraanstaande figuren uit de industrie en experts, zullen de stand van zaken en toekomstige strategieën van de badkamerindustrie en badkamergerelateerde beroepen worden gepresenteerd in het licht van de uitdagingen van vandaag en morgen. Nieuw zijn de rondleidingen door de Pop up my Bathroom trendvitrine en geven een compact overzicht van de toekomstige trendontwikkelingen die in The Bathroom Experience op ISH 2023 te zien zijn. Naast specialisten uit de branche komen in de talks ook professionals aan bod uit vakgebieden als badkamerplanning, architectuur , onderzoek, interieurontwerp en marketing. Naast fundamentele onderwerpen als barrièrevrije toegankelijkheid, badkamerdesign, ruimteverdeling en kleurdesign, de focus ligt ook op actuele trends zoals renovatie, lichtontwerp en stylingtrends. Centraal staat de visie van de experts op het thema Duurzame Badkamers. En op ISH 2023 kunnen bezoekers zich verheugen op weer een nieuwe aanwinst: workshops die de vier toptrends in The Bathroom Experience vanuit een praktische invalshoek bekijken. Het Pop up my Bathroom Atelier is te vinden naast de gelijknamige trendtentoonstelling in hal 3.1 en op het ISH Digital Extension platform, waar de content online beschikbaar komt. En op ISH 2023 kunnen bezoekers zich verheugen op weer een nieuwe aanwinst: workshops die de vier toptrends in The Bathroom Experience vanuit een praktische invalshoek bekijken. Het Pop up my Bathroom Atelier is te vinden naast de gelijknamige trendtentoonstelling in hal 3.1 en op het ISH Digital Extension platform, waar de content online beschikbaar komt. En op ISH 2023 kunnen bezoekers zich verheugen op weer een nieuwe aanwinst: workshops die de vier toptrends in The Bathroom Experience vanuit een praktische invalshoek bekijken. Het Pop up my Bathroom Atelier is te vinden naast de gelijknamige trendtentoonstelling in hal 3.1 en op het ISH Digital Extension platform, waar de content online beschikbaar komt.

“In maart 2023 wordt de ISH in Frankfurt de grootste badkamershowroom ter wereld. Het zal de trends in de schijnwerpers zetten die een enorme groeimarkt stimuleren met innovaties, emoties en badkamerverhalen”, zegt Jens J. Wischmann, directeur van de Duitse Vereniging voor de Badkamersector (Vereinigung Deutsche Sanitärwirtschaft eV [VDS]). "In onze trendvitrine vertellen we de belangrijkste verhalen die als basis kunnen dienen voor de planning van moderne badkamers, en geven we ideeën en inspiratie om ze in de praktijk te vertalen."

Meer informatie:
ISH
www.ish.messefrankfurt.com

Publicatiedatum: