Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Toch boekte het bedrijf 'uitzonderlijke resultaten'

Grootste containerrederij ter wereld waarschuwt voor 'donkere wolken aan de horizon'

Ondanks dat de grootste containerrederij ter wereld een recordwinst boekte voor het derde kwartaal dit jaar, waarschuwt het ook voor 'donkere wolken aan de horzion!'. Dat meldt CNBC. Ook wordt een vertraging van de vraag geconstateerd. 

Maersk rapporteerde een winst van $ 10,9 miljard voor het kwartaal, boven de consensusprognoses van $ 9,8 miljard en een stijging van ongeveer 60% ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. 

© Vladimir Serebryanskiy | Dreamstime.com

CEO Søren Skou zei dat de “uitzonderlijke resultaten” dit jaar werden veroorzaakt door een aanhoudende stijging van de zeevrachttarieven, maar zei dat het duidelijk was dat deze een hoogtepunt hebben bereikt en in het vierde kwartaal zullen beginnen te normaliseren te midden van een dalende vraag en een afname van de congestie van de toeleveringsketen . Skou merkte op dat de inkomsten uit de oceaanactiviteiten van het bedrijf de komende maanden zullen dalen.

“Met de oorlog in Oekraïne, een energiecrisis in Europa, hoge inflatie en een dreigende wereldwijde recessie zijn er tal van donkere wolken aan de horizon”, zei Skou woensdag in een verklaring.

“Dit weegt op de koopkracht van de consument, wat op zijn beurt van invloed is op de wereldwijde vraag naar transport en logistiek. Hoewel we verwachten dat een vertraging van de wereldeconomie zal leiden tot een zwakkere markt in Ocean, zullen we de groeimogelijkheden binnen onze logistieke activiteiten blijven nastreven.”

Lees hier het complete artikel

Publicatiedatum: