Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Buitenverlichting Marktmonitor geeft inzicht in marktposities belangrijkste aanbieders

De Buitenverlichting Marktmonitor 2022 biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot buitenverlichting, de marktposities van de belangrijkste aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen) en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. De productgroep is afgebakend als consumentenverlichting voor buitenshuis, exclusief kerstverlichting. Het rapport is uitermate interessant voor management, marketing en productontwikkeling.



Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (september 2018 t/m augustus 2022) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van buitenverlichting? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten buitenverlichting en kenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van buitenverlichting in kaart gebracht (merken, winkelformules en verkoopplatformen).

De ontwikkelingen en trends zijn zowel in de periode vóór als tijdens de corona pandemie in kaart gebracht. Hierdoor biedt het onderzoeksrapport een helder inzicht in de gevolgen van de corona crisis voor de markt voor buitenverlichting. Maar ook de actuele ontwikkelingen als gevolg van de hoge inflatie en economische onzekerheid zijn in het onderzoeksrapport helder in beeld gebracht.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen).
 
In de Buitenverlichting Marktmonitor 2022 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van buitenverlichting. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op buitenverlichting.

Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op bijna 12 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 6.600 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Lezers krijgen onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten buitenverlichting en belangrijke productkenmerken, zoals woonstijl, kleur, materiaalsoort, vormen, lichtbronnen, fittingen, waterdichtheid, duurzaamheid, domotica en smart home aspecten. Ook krijgen ze inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de 44 meest gezochte merken, winkelformules en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van buitenverlichting.

Via deze link is Buitenverlichting Marktmonitor te bestellen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo 
0546 45 66 62
06-24207401
info@marktdata.nl      
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: