Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bart Zonneveld, head of sales bij Light & Living, over shop-in-shop:

"Winkelvloer doorontwikkeld, waardoor de consument extra geïnspireerd wordt"

De kerstperiode komt eraan en dat betekent dat de ene na de andere winkel om wordt getoverd tot een winters droomlandschap. Zo ook de gigantische Intratuin in Duiven, waar bezoekers op 26.000 m2 aan inspiratie op kunnen doen. Ruim 500 m2 hiervan is besteedt aan de interieurproducten van Light & Living. En daar zijn ze in Noordwijk erg trots op, want dit is volgens hen niet zo maar een shop-in-shop.

"In samenwerking met de medewerkers van Intratuin hebben we gekeken hoe we de consument het best kunnen prikkelen, zodat ze aan worden gezet tot het doen van een aankoop", legt Bart Zonneveld uit, head of sales bij Light & Living. "De stroom klanten, die in de kerstperiode gigantisch is, moet op een
efficiënte en tegelijkertijd rustige manier kunnen shoppen. Op deze manier zijn we instaat om de consument nog meer te inspireren." 



Consument prikkelen
Bezoekers trekken is het probleem niet bij Intratuin Duiven, of zoals Bart zegt: "De v
oetjes hebben ze al over de vloer, maar nu was de vraag, hoe kunnen we een impuls geven? Als expert in de branche zijn we met de volgende innovatieve ideeën gekomen..."

Zo is de 'stand' een stuk opener en hoger gemaakt, waardoor de shop-in-shop ruimer oogt. Tevens is deze hoogte
efficiënt benut, door allerlei producten door middel van een constructie te tonen in de gecreëerde ruimte. Verder is de nieuwe, donkere huisstijl doorgevoerd, die voor een rustige uitstraling zorgt. "Ook is er een looppad gemaakt door de hele ruimte", voegt Bart toe. "De bezoekers loopt van de ene kamer naar de andere, waar steeds een verschillend thema gepresenteerd wordt." De stand in ruim 12 meter breed en op sommige gedeeltes zelfs zes meter hoog.



Doorontwikkeld
Deze imposante shop-in-shop is een grote stap voor Light & Living. Ondanks dat zij steeds vaker met dit concept werken, is de schaal waarop het in Duiven toegepast wordt uniek. "We willen meegaan met de vraag vanuit de markt. Vandaar hebben we de shop-in-shop volledig doorontwikkeld, waardoor je extra waarde kunt toevoegen. Je wilt namelijk de meters nog beter laten renderen." Inmiddels is er in Europa zo'n 7000 m2 aan shop-in-shops te vinden, waarvan voornamelijk in de Benelux en Duitsland.



Verschil showroom en shop-in-shop 
Voor velen zal de shop-in-shop klinken als een standaard showroom, maar volgens Bart is er weldegelijk een verschil. "In een toonzaal of beursstand heb je geen voorraad. Het is de kunst om dezelfde impuls te geven als in de showroom, maar tegelijkertijd zo commercieel mogelijk te maken. Een klant moet direct voorraad mee kunnen nemen, terwijl dat de presentatie intact blijft. Zo is het esthetisch on-point én ook nog praktisch."

Momenteel worden de laatste puntjes op de I gezet, al is het voor het oog van de consument helemaal klaar. Inmiddels kan Light & Living melden dat het eerste weekend al boven verwachting gepresteerd heeft. Tot en met begin 2023 kunnen consumenten de tentoonstelling komen bewonderen.

Benieuwd naar de volledige collectie van Light & Living? Maak dan een afspraak voor een showroom bezoek.

Light & Living
's-Gravendijckseweg 8
2201 CZ Noordwijk
+31 (0) 10 668 0131
sales@light-living.com
www.light-living.com

Intratuin Duiven
Lithograaf 1
6921 VA Duiven
0316 262 136
www.intratuinduiven.nl